شناسه : 28825
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

دانشجویان، نخبگان و جوانان مجریان اصلی جهاد تبیین هستند

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: مدیران اجرایی جهاد تبیین دانشجویان، نخبگان، جوانان و اساتید هستند و باید در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به تشریح دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی بپردازند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان، سردار محمد کرمی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: در راستای تحقق جهاد تبیین، دانشگاه سیستان و بلوچستان، استانداری و قرارگاه منطقه ای قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران با همکاری هم تلاش دارند ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای و دستاوردهای علمی و پژوهشی را طی ۳ روز در قالب‌های مختلف تشریح کنند.

این مسؤول بیان کرد: همایش جهاد تبیین در راستای تشریح بخشی دستاوردهای انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

سردار کرمی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در حوزه مرز، کشاورزی، دریا، ظرفیت های خوبی دارد که می توان با وجود این ظرفیت ها منطقه را متحول کرد، اظهار داشت:در حوزه اقتصاد مردمی باید کار شود چرا که هرجایی مردم وارد میدان شدند در انجام کار موفق بودیم.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه بیان کرد: اساتید و دانشجویان باید در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی به تشریح و تبیین دستاورده های نظام و انقلام اسلامی بپردازند.

سردار کرمی بیان کرد: مدیران جهادی، جهاد تبیین، جوانان، دانشجویان و قشر فرهیخته و نخبگان هستند، بنابراین دانشگاه نقش محوری در این زمینه دارد تا انجام آن به درستی شکل گیرد.

این مسئول ادامه داد: دشمن سعی و تلاش دارد تا به جامعه القا کند که نظام اسلامی نظام کارآمدی نیست، در صورتی که نظام اسلامی بر ترویج فرهنگ کار و تلاش و خلاقیت تاکید دارد، در دین اسلام کار عبادت است.

وی تفکر، نوآوری، خلاقیت و علم را عبادت دانست و بیان کرد: دین اسلام دینی کارآمد است و برای اینکه بتوانیم به خوبی در راستای کارآمدی نظام بیش از پیش حرکت کنیم تا بتوانیم  ازخلاقیت، نو آوری  جوانان بهره مند شویم، باید با جهاد تبیین مقابل حرکتهای دشمن ایستادگی کنیم.

دانشگاه سیستان و بلوچستان میزبان همایش جهاد تبیین

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: همایش جهاد تبیین در راستای تشریح ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای و دستاوردهای علمی و پژوهشی از ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه سیستان و بوچستان برگزار می‌شود.

غلامرضا رضایی، افزود: اولین همایش توسعه شهری مبتنی بر ظرفیتهای دانش بنیان (با محوریت الگوی کاشت و فضای سبز) و اولین همایش فناوری و جامعه (با محوریت نوآوری اجتماعی و کاربرد فناوری در جامعه) از محورهای مهم در این همایش است.

رضایی ادامه داد: اقتصاد مردمی، نوآوری اجتماعی، الگوی کشت و فضای سبز شهری، ترویج فرهنگ دهستان خلاق، کارآفرینی روستایی و روستاهای هوشمند، محصولات دانش بنیان و قابلیت تجاری سازی، توسعه صنعت گردشگری، توسعه الگوی مهارت آموزی و کارآفرینی از محورهای این برنامه است.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: نمایشگاه تخصصی و دستاوردهای بومی منطقه جنوب شرق نیز در مدت فوق در دانشگاه سیستان و بلوچستان در مکان برگزاری همایش آماده بازدید عموم قرار دارد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.