شناسه : 31155
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

دومین کارگاه توانمند سازی حقوق یاران حوزه های مقاومت بسیج در زاهدان برگزار شد

دوره حقوق یاران حوزه های مقاومت، دومین کارگاهی است که در سطح استان برگزار می شود، که در این دوره شهرستانهای زاهدان، خاش، میرجاوه و تفتان با تعداد مجموع ۶۰ نفر حضور دارند.

سرهنگ پاسدار ابوالحسن رضایی، مدیر سازمان بسیج حقوقدانان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، در دومین کارگاه توانمند سازی حقوق یاران بسیجی خواهر و برادر که به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در سالن جلسات مهمانسرای سپاه در زاهدان برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و ادای احترام به تمامی شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری کارگاه حقوق یاران در هفته بسیج با حضور ۴۹ نفر در ۵ناحیه شمال استان، گفت: دوره حقوق یاران حوزه های مقاومت، دومین کارگاهی است که در سطح استان برگزار می شود، که در این دوره شهرستانهای زاهدان، خاش، میرجاوه و تفتان با تعداد مجموع ۶۰ نفر اعم از خواهر و برادر حضور دارند.

وی در ادامه افزود: هدف از برگزاری این کارگاه، توانمندسازی حقوق یاران حوزه های مقاومت است که به آنها آموزش هایی داده می شود و این مشاوره های حقوقی را در مناطق خودشان در مساجد و حوزه های خود آغاز می کنند.

سرهنگ رضایی با اشاره به این مطلب که اولین گام پیرو آموزش های داده شده، شناسایی حقوقدانان پایگاههای مقاومت است و بعد از آن در گام دوم آموزش و توانمندسازی حقوق یاران پایگاههای مقاومت است، ادامه داد: حقوق یاران بسیجی شرکت کننده پس از برگزاری دوره های پیش بینی شده در غالب گروههای جهادی به کارگیری می شوند .

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: در امورات صلح و سازش نیز، درهمان روستا و محل و منطقه ای که پایگاههای مقاومت حقوق یاران حضور دارند با شوراهای حل و اختلاف هماهنگ خواهیم کرد تا پرونده به آنها ارجاع داده شود.

وی در ادامه با اشاره به مجموع ۹دفتر در نقاط حاشیه شهر اذعان داشت: در این بحث از ستاد صبر کمک گرفتیم تا پرونده هایی که در منطقه تشکیل می شودبه شوراهای حل و اختلاف واگذار شود تا بررسی کنند .

این مسئول خاطر نشان کرد: در این پایگاههای صلح و سازش،یک نفر از این شوراهای حل و سازش حقوقدان است و مابقی از کسبه محل و ریش سفیدان وامام جماعت هستندکه با هم یک گروه صلح و سازش را تشکیل می دهند .

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گام بعدی را هماهنگی با شوراهای حل و اختلاف و ارجاع پرونده به آنها عنوان کرد و افزود :اگر توانستند صلح و سازش را در آن منطقه انجام دهند که صورتجلسه به شورای حل و اختلاف بازگشت داده می شود اگر احیانا نتوانستند طرفین نزاع را متقاعد کنند به شورای حل و اختلاف که گام بعدی برای بررسی است ارجاع داده خواهد شد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.