شناسه : 31063
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

مسئولان زمینه حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف را تسهیل کنند‌

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان باید زمینه حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف را تسهیل و پیج و خم‌های اداری را برای فعالیت‌های مردم کمتر کنند‌.

آیت‌الله مصطفی محامی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان سیب و سوران در پاسخ به مطالبات و درخوست‌های مطرح شده توسط مردم و مسئولان شهرستان مهرستان در طول جلسه اظهار داشت: مطالبه‌گری و بیان مشکلات منطقه خوب و موثر است اما بنده مسئول اجرایی نیستم و در این جهت می‌توانم با استفاده از اهرم‌ها و ابزارهای مختلف مسئولان را به انجام کار تشویق کنم.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: یکی از نقش‌های عمده‌ای که بنده ایفا می‌کنم مطالبه‌گری می‌باشد که حاصل از استماع مشکلات مردم در همین جلسات و سپس بیان و پیگیری آن مشکل از مسئولان ارشد کشور است.

وی در پاسخ به گلایه مردم و مسئولان شهرستان سیب و سوران از عدم استفاده بهینه آب ذخیره شده در سد ماشکید اظهار داشت: حل برخی مشکلات از جمله نبود تاسیسات پایین دستی سد ماشکید نیاز به یک پیگیری ویژه دارد و تنها نباید به نامه نگاری‌های استانی اکتفا کنید.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای ارزیابی جامع و منصفانه دستاوردها و چالش انقلاب است و باید نکات مثبت و منفی را در کنار هم ببینیم تا بتوانیم ارزیابی درست و در ادامه تصمیمات صحیح اتخاذ کنیم.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: در مقایسه با گذشته منطقه با پیشرفت‌های زیادی روبرو بوده اما هنوز راه نرفته بسیار است و برای پیمودن راه نرفته نیازمند پیگیری مجدانه و صبورانه هستید و نباید از بیان مطالبات خود ناامید شوید.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: همکاری و مشارکت مردم به خصوص جوانان در حل مشکلات تاثیرگذار است و مسئولان باید زمینه حضور و مشارکت مردم را تسهیل و پیج و خم‌های اداری را برای فعالیت‌های مردم کمتر کنند‌.

وی بر اهمیت کادرسازی و نیروسازی برای جامعه اسلامی تاکید کرد و اذعان داشت: جامعه در ابعاد مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی، پژوهشی و... نیازمند کادر و نیروست و بخش‌های مختلف باید در این جهت نقش‌ آفرینی کنند که یک بخش کار بر عهده آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاست اما بخش دیگر انتقال تجربه و به کارگیری جوانان توسط افراد با تجربه یا دستگاه‌های مختلف دیگر است که این جهت را باید دنبال کنیم تا شاهد توسعه اقتصادی و نیز توسعه علمی، فرهنگی و اقتصادی باشیم که از ارکان مهم امنیت پایدار محسوب می‌شود.

وی افزود: به مسئولان امنیتی و نظامی همواره عنوان کرده‌ام که اگر تنها بخشی از بود‌جه‌های خود را در حوزه علم، فرهنگ، اقتصاد و معیشت مردم سرمایه گذاری کنید هدف شما یعنی امنیت پایدار حاصل خواهد شد.

امام جمعه زاهدان گفت: استاندار جدید با روحیه جهادی وارد کار شده و به ایشان تاکید کردم که برخی از مسئولان استان چندان اهل انجام کار جهادی نیستند و باید به دنبال اصلاح آن‌ها باشید و در صورت عدم همکاری نیروهای جدید و پای کار جایگزین کنید.

آیت‌الله محامی بیان داشت: به استاندار فعلی و سابق و نیز در مرکز کشور عنوان کردم که باید پشتیبانی جدی و قوی از مسئولان داشته باشند زیرا استان ما پهناور و دارای مشکلات متعدد است و باید شرایطی فراهم شود که خیلی از تصمیمی گیری ها در داخل خود استان صورت گیرد.

وی ادامه داد: برخی مسئولان به رده‌های بالادستی خود گزارش‌های خوبی ارائه می‌کنند که  اگر ۵۰ درصد این گزارش‌ها صحیح باشد مطلوب است اما چالش داصلی اینجاست که امور تحقق یافته و واقعی را به مردم گزارش نمی‌دهند تا مایه دلگرمی آن‌ها باشد.

محامی گفت: نیازمند سرمایه گذاری در حوزه آموزش عالی هستیم اما نکته مهم ارتقا کیفی این مراکز است و از اقتضائات کار تامین اساتید شایسته و سپس اعزام دانشجویان به سایر مراکز دانشگاهی در سطح کشور است تا رشد علمی و فرهنگی آن‌ها حاصل و مجبور شوند سطح خود را بالاتر ببرند.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.