شناسه : 30226
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

بزرگ‌ترین تهدید در اتفاقات اخیر خدشه به وحدت و همدلی مردم است

نماینده ولی فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان گفت: بزرگ‌ترین تهدید در اتفاقات اخیر، خدشه به وحدت و همدلی مردم استان است.

آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار با نمایندگان مردم استان در مجلس با وی، اظهار داشت: دشمن مخالف همبستگی مردم و انسجام و پیشرفت استان سیستان‌و‌بلوچستان است.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان بیان کرد: بزرگ‌ترین تهدید در اتفاقات اخیر، خدشه به وحدت و همدلی مردم استان است.

وی با اشاره به ضرورت تبیین دقیق ماجرای چابهار و اعلام سیر پرونده به علما و صاحبان تریبون، عنوان داشت: در اتفاق زاهدان نیز باید یک بررسی و تحقیق جدی و منصفانه برای مشخص شدن قصور و تقصیرها صورت پذیرد.

آیت‌الله محامی با اشاره به وجود روایت‌هایی مختلف و بعضاً مبتنی بر حدس و گمان، گفت: باید مسائل با نگاه بازدارنده و تدبیر پیشگیرانه بررسی شود و احقاق حق صورت بگیرد.

وی ادامه داد: باید به گونه‌ای تدبیر شود که ضمن جلوگیری از التهابات جدید، تهدید به فرصت تبدیل شود و ضمن حاکمیت آرامش بر فضای استان، همدلی و همبستگی در جامعه تقویت شود و نمایندگان مجلس هم در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

در ابتدای این دیدار معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از جمع نمایندگان حاضر در جلسه، با اشاره به مظلومیت نظام اسلامی در وقایع اخیر و سلب آرامش از استان، اظهار داشت: در قضایای مربوط به فوت مرحومه مهسا امینی، اتفاق خاصی در استان رخ نداد اما موضوع چابهار باعث تحرکاتی شد.

وی با اشاره به دیدارهای خود با خانواده دختر خانم چابهاری و تاکید بر ضرورت پیگیری مسائل از طریق مجاری قانونی اعلام کرد: در پیگیری‌ها هیچ‌ بیّنه‌ای در تایید ادعاهای مطرح شده، مشخص نشد و علما نیز بر پیگیری از طریق مجاری قانونی تاکید داشتند تا این که طرح این موضوع از یک تریبون باعث اتفاقات بعدی شد.

معین الدین سعیدی با تقدیر از پیام‌های نماینده ولی فقیه در تبیین دقیق و همه‌جانبه موضوعات و در راستای بررسی و پیگیری دقیق و منصفانه مورد تاکید نماینده ولی فقیه، طی گزارشی عنوان داشت: نمایندگان سیستان‌و‌بلوچستان در مجلس، در راستای پیگیری مسائل اخیر استان، با رؤسای جمهور و مجلس، وزیر کشور و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس دیدارهایی برگزار کرده‌اند.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.