شناسه : 29797
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

بازگشت آزادگان نماد استواری، ایستادگی، خودباوری است

ناظری با اشاره به این مطلب که بخش عظیمی از افتخارات ملت ایران مدیون ایثارگری رزمندگان و شهدا است گفت: از تعداد 43 هزار و 409 آزاده، در سطح کشور ۵۱۴ آزاده از سیستان و بلوچستان هستند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در راستای گرامیداشت ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت غرور آفرین آزادگان به میهن اسلامی در سالن کنفرانس این اداره کل در زاهدان برگزار شد، گفت:  در 26 مرداد سال 1369 اولین گروه از آزادگان بعد از سال ها اسارت در زندان های رزیم بعثی به میهن اسلامی بازگشتند.
 
وی با اشاره به این مطلب که ایثار و رشادت آزادگان چه در دوران دفاع مقدس که رهبر معظم انقلاب از این قشر به عنوان نیروی کار آزموده نام می برند و چه در سال هایی که در بند اسارت بودند، برگ زرین دیگری در تاریخ ایثارگری و عظمت ایثارگران این مرز و بوم ثبت کردند، افزود: آزادگان با تاسی از بزرگ پاسدار جهان اسلام حضرت امام حسین(ع) به عنوان نماد حریت و آزادگی در تاریخ پرشکوه اسلام بار دیگر توانستند آزادی، شرافت و اصالتی را که در پرتو ارزش های اسلامی  و انقلاب بود را در جهان در بند ستم و استکبار اثبات کنند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: در این روز به یادماندنی از همه آزادگان و خانواده های ایشان که در راه دفاع از میهن، اسلام و راه پاسداشت از ارزش های اسلامی رنج اسارت را به جان خریدند و سختی هایی را تحمل کردند به عنوان متولی امر ایثار شهادت در استان قدردانی خواهیم کرد.
 
این مقام مسئول با تاکید بر این مطلب که بازگشت آزادگان نماد ایستادگی، از خودگذشتگی، خود باوری  و به ثمر نشستن تلاش و مجاهدت و مقاومت بر مسیری است که حقانیت ما با دشمن بعثی را نشان داد بیان کرد کرد: سالیان سال از این رخداد عظیم گذشته و امروز با گذر زمان حلاوت و شیرین آن روزها کام مردم ایران را شیرین می کند.

وی با تاکید بر ادامه سیره ایثار و فرهنگ ایثارگری که باید به آن افتخار کرد ادامه داد: بازگشت آزادگان نماد استواری، ایستادگی، خودباوری و مجاهدت و به ثمر نشستن و تباث قدم حقانیت در نبرد نابرابر با دشمن بعثی بود.

این مسئول ادامه داد: بخش عظیمی از افتخارات ملت ایران مدیون ایثارگری رزمندگان و شهدا است که مقام معطم رهبری در تمجید از آزادگان از آنها به عنوان الماس های درخشان نام می برند و از آزادگان به عنوان بهترین سربازان انقلاب و آزموده ترین فرزندان ملت مسلمان در شرایط سخت و دشوار نام برده اند.

ناظری تصریح کرد:  از 43 هزار و 409 آزاده، ۵۱۴ آزاده از سیستان و بلوچستان هستند که به ترتیب  شهرستان ۳۰۲ نفر از زاهدان، ۱۰۵ نفر، ایرانشهر 36 نفر، سراوان 24 نفر، زهک 13 نفر، خاش 10 نفر، هیرمند7 نفر، چابهار 7 نفر، نیکشهر 5 نفر، نیمروز 4 نفر و دلگان 1 نفر  آزاده بودند.
 
وی افزود: از بین آزادگان استان کم ترین مدت اسارت با ۲۷۱ روز مربوط به  صمد شاهوزهی و بیشترین مدت اسارت با  ۳ هزار و ۵۹۱ روز که بالغ بر ۱۰ سال مروبط به جهانگیر آریانا می باشد.
 
ناظری بیان کرد: در طول این هفته ۱۱۶ برنامه با ۲۲ عنوان در سطح استان برگزار می شود که تجلیل از آزادگان، گردهمایی آزادگان تحت عنوان فرزندان حاج قاسم که در راستای پاسخ دندان شکن به فتنه گران که در روز عاشورا به شهدای مدافع حرم و شهید همدانی توهین کردند از اعم برنامه های گرامیداشت این مناسبت است.

وی غبار روبی مزار شهداء، اهدای خون آزادگان، قرائت زیارت عاشورا به یاد شهدای غریب که در دوران اسارت به شهادت رسیدند، سخنرانی جمعی از آزادگان در نماز جمعه و هماهنگی با صداوسیمای مرکز استان جهت معرفی آزادگان و بیان سخنان و خاطراتشان در دوران اسارت در برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی را از دیگر برنامه های گرامیداشت بازگشت ازادگان به میهن اسلامی که در طول هفته جاری در سطح استان اجرا می شود بیان کرد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.