شناسه : 29258
نویسنده : استان سیستان و…

بیانیه‌ سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان به مناسبت «هفته حقوق بشر آمریکایی»

سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان به مناسبت «هفته حقوق بشر آمریکایی» بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش  روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان، سالروز حمله امریکا به هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیر ماه ۱۳۶۷ به نام روز «افشای حقوق بشر امریکایی» نامگذاری شده است. جنایت هولناک نظامیان امریکایی در این روز در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس با ناو متجاوز امریکایی را باید یکی از دردناک‌ترین فجایع انسانی دوران معاصر دانست، چرا که عاملان آن به رغم اعتراف معاون رئیس‌جمهور وقت امریکا در حمله عامدانه به هواپیمای مسافربری، نه تنها توبیخ نشدند، بلکه توسط رئیس‌جمهور وقت امریکا مدال شجاعت! گرفتند.

آنچه به ابعاد ضد انسانی این جنایت می‌افزاید سکوت سازمان‌های مدعی حقوق بشری غرب در قبال آن و عدم محکومیت آن توسط سازمان ملل متحد است و همین امر سبب گردیده که سران رژیم جنایتکار واشنگتن، منشأ اصلی بسیاری از جنایات تاریخ معاصر علیه ملت‌های مستضعف باشند، چرا که به دلیل نظام ناعادلانه فعلی حاکم بر جهان، کاخ سفید خود را در برابر هیچ مرجعی پاسخگو نمی‌داند.

سازمان بسیج حقوقدانان استان ضمن همدردی با خانواده‌های قربانیان جنایت‌های ضدانسانی رژیم آمریکا و نیز آسیب‌دیدگان ناشی از تجاوزهای مستمر این رژیم در سراسر جهان از جمله در داخل آمریکا، اولاً؛ از همه رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی درخواست می‌کند تا "واقعیتِ سیاست‌ها و اقدام‌های ضدانسانی رژیم آمریکا" در داخل و خارج این کشور را فارغ از جوسازی‌های امپراطوری رسانه‌ای غربی‌ها به اطلاع آحاد مردم برسانند و ثانیاً؛ از همه مصلحان و نخبگان اجتماعی و نیز اندیشمندان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی درخواست می‌کند تا "حقیتِ واقعیت‌های سیاست‌ها و اقدام‌های ضدانسانی رژیم آمریکا" را برای توده‌های مردم تبیین نمایند که در این میان مردم مستضعف آمریکا بیش از دیگران نیازمند دریافت این حقایق هستند.

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.