شناسه : 28832
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

لزوم تلاش سران طوایف برای ترویج صلح و سازش

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه اختلافات قبیله‌ای و طایفه‌ای در سیستان و بلوچستان گاهی منجر به درگیری و قتل افراد می‌شود که در گام اول باید پیشگیری و سپس برای صلح و سازش تلاش شود.

آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار جمعی از طایفه شاهوزهی، تلاش طوایف سیستان‌وبلوچستان جهت پیشرفت کار و تامین امنیت را ارزشمند عنوان کرد و گفت: امنیت، پیش‌نیاز توسعه و پیشرفت در هر منطقه است.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان افزود: مردم سیستان‌وبلوچستان با شرافت، نجابت، صبوری، مهربانی و همراهی که دارند لایق بهترین‌ها بوده و باید سطح خدمات ارائه شده به آنها ارتقاء یافته و یا حداقل به سطح متوسط خدمات کشور برسد.

امام جمعه زاهدان گفت: متاسفانه اختلافات قبیله‌ای و طایفه‌ای در سیستان و بلوچستان گاهی منجر به درگیری و قتل افراد می‌شود که در گام اول باید پیشگیری و سپس برای صلح و سازش تلاش شود.

وی ادامه داد: چنین حوادثی دلایل متعدد دارد که یکی از آنها در دسترس بودن اسلحه است که هنگام غلبه احساسات بر جوانان به راحتی دست به اسلحه می برند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان خاطر نشان کرد: طوایف سیستان و بلوچستان ابتدا باید برای انس و الفت در بین اعضای طایفه و سپس ارتباط دوستانه با سایر طوایف تلاش کنند تا وحدت و برادری همواره در بین آن‌ها حاکم باشد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.