شناسه : 27574
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان،  آیت‌الله مصطفی محامی روز شنبه در نخستین همایش نماز سپاه سلمان استان با اشاره به برنامه‌ریزی ویژه دشمن و شبیخون فرهنگی، بر اهمیت توجه به امور زیربنایی تاکید کرد و اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات نماز مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین کار در عرصه فرهنگی است.

وی بیان کرد: در صورت قبولی نماز بر سایر اعمال هم رسیدگی می‌شود اما اگر نماز رد شد سایر اعمال نیز چشمگیر نخواهد بود زیرا پایه و اساس کار خراب بوده است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: نماز ستون و خیمه دین است و اگر جامعه‌ای بخواهد اسلامی باشد نشانه آن برپایی نماز است.

نماینده مقام معم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: نماز نردبان عروج است و هر رشدی با برپایی نماز میسر خواهد بود که باید به جایگاه و اهمیت نماز توجه ویژه داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خواستار تلاش برای گسترش فرهنگ اقامه نماز آن هم با رعایت آداب آن شد و افزود: نماز بدون حضور قلب موثر نیست و مانع انجام منکر نخواهد بود و باید در حین اقامه این فریضه واجب به مفاهیم توجه داشته و احساس کنیم که با خداوند حرف می‌زنیم و خضوع و خشوع را رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: پرداختن به امور معرفتی و محتوایی برای نهادینه کردن فرهنگ نماز مهم است زیرا در صورت دانستن و آگاهی لازم خود فرد مشتاق نماز خواندن خواهد بود.

وی با تاکید بر بیان تجربیات افراد موفق در عرصه نماز برای سایر افراد ادامه داد: باید برای مردمی کردن اینگونه فعالیت‌ها تلاش کرده و مراسم‌ ویژه آن نیز به صورت مردمی برگزار شود که در این صورت عامل گسترش کار خواهد بود.

آیت الله محامی خاطر نشان کرد: باید با عمل خود دعوت کننده مردم به نماز باشیم که ارائه الگوی عملی باعث پذیرش دیگران خواهد شد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.