شناسه : 27269
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار مدیرکل انتقال خون استان و معاونین ضمن ابراز نگرانی از گزارش مشکلات بیان شده، اظهار داشت: مشکلات موجود باید اولویت بندی شوند تا به تدریج برای رفع آنها اقدام شود.

امام جمعه زاهدان با بیان این که مسائل انتقال خون در استان صرفا به یک مجموعه و ارگان مرتبط نمی‌شود و باید از ظرفیت همه مجموعه‌ها استفاده کرد، ادامه داد: سازمان انتقال خون در مرکز باید نسبت به رفع مشکلات استان متعهد باشد و نماینده‌ها و سایر مسئولان نیز باید پیگیری نمایند.

آیت‌الله محامی خواستار تسهیل در امر خون گیری با تامین و تجهیز اتوبوس‌های انتقال خون در استان شد و بیان داشت: از ظرفیت خیرین سلامت برای کمک در این زمینه استفاده شود و در نظر داشته باشیم که بهره‌گیری از حمایت‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی و تبیین اهمیت این موضوع برای مسئولان و خیرین است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، لزوم تبلیغات برای عموم جامعه؛ استفاده از ظرفیت ائمه جمعه؛ صداوسیما و اداراتی که نیروهای متعدد دارند را متذکر شد و خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی و استفاده بهینه از خون دریافت شده و هم‌چنین تسهیل و تسریع در نوبت‌دهی و راه انداختن کار مردم اهمیت دارد.

وی هم‌چنین با اشاره به ظرفیت مهم پزشکان جهادی و آماده به خدمت بر ضرورت بهره‌گیری از این گروه تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل انتقال خون سیستان‌وبلوچستان با ذکر این نکته که این استان از لحاظ دریافت خون در رتبه هفتم پرمصرف‌ترین استان‌های کشور قرار دارد اما متاسفانه از لحاظ شاخص دریافت خون رتبه ۲۶ قرار دارد، اظهار کرد: با وجود این که شاخص خون‌گیری در زاهدان و زابل مناسب است اما در سایر نقاط استان به علت پراکندگی جمعیت و نبود امکانات مناسب دریافت خون، این شاخص پایین است.

سهیلا خسروی مشکلات اصلی انتقال خون را کمبود و محدودیت تردد اتوبوس‌های انتقال خون؛ کمبود پزشک؛ نقش منفی کرونا و مشکلات اقتصادی و معیشتی در اهدای خون و کمبود اعتبارات و کسری بودجه عنوان کرد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.