شناسه : 27239
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام حمید رضا بندانی اظهار کرد: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شهرستان دلگان اختلافات طایفه ای که به وجود آمدن اختلافات و درگیری های جدید را به دنبال داشت به سازش ختم شد.

وی در زمینه چگونگی سازش این اختلافات نیز گفت: اختلاف بین دو طایفه بر اثر وقوع یک فقره قتل شدت گرفته بود که طرفین، هر لحظه به دنبال انتقام گیری از هم بودند.

بندانی ادامه داد: با تلاش های معتمدین، اعضای شورای حل اختلاف، امام جمعه و بزرگان شهرستان جلسات متعددی برای سازش و ختم اختلافات طایفه ای برگزار شد، در نهایت با رایزنی های متعدد فرد قاتل توسط اعضای شورای حل اختلاف معرفی و برای سیر مراحل قانونی و قضایی تحویل قانون داده شد و پس از تحویل قاتل طرفین اعلام کردند هیچ گونه اختلاف و کدورتی نسبت بهم نخواهند داشت و موارد از مسیر قانونی طی شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان  تصریح کرد: همچنین در پرونده دیگری دو طایفه پس از ۲۰ سال اختلاف در دلگان به سازش رسیدند.

بندانی گفت: با تلاش شورای حل اختلاف روستایی جلگه چاه هاشم دلگان اختلاف دوطایفه نارویی و نوردینی منجربه صلح وسازش شد که دراین درگیری سه نفر کشته و یک نفر زخمی شده بودند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان در ادامه از تلاش اعضای شورای حل اختلاف، معتمدان، سران طوایف دلگان در این زمینه قدر دانی کرد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.