شناسه : 27112
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان، حجت الاسلام حمید رضا بندانیاظهار کرد: با ارجاع یک فقره پرونده قتل عمدی از دادگاه یک کیفری زاهدان، برنامه ریزی ها برای اخذ رضایت و ایجاد صلح و سازش آغاز شد.

 

وی افزود: بر اثر وقوع یک فقره قتل عمدی بین دو طایفه، اختلاف و درگیری بین این دو طایفه شدت گرفته بود که پرونده به شورای حل اختلاف شماره 19 زاهدان ارجاع می شود، هماهنگی‌های اولیه صورت می‌گیرد با طرفین پرونده ارتباط برقرار می شود جلسات متعددی برگزار تا طرفین برای حضور در جلسات سازش متقاعد شوند.

 

بندانی ادامه داد: این پرونده ده نفر شاکی داشت که متقاعد کردن این ده نفر در یک یا چند جلسه کار آسانی نبود اما اعضای شورای حل اخلاف شماره ۱۹ همچنان تلاش خود را انجام دادند تا بتوانند یک به یک طرفین را متقاعد کنند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تصریح کرد: در نهایت جلسه سازش بین دو طایفه برگزار و تلاش طولانی مدت اعضای شورای حل اختلاف نتیجه بخش واقع شد و اولیای دم از مجازات قصاص گذشت کردند.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان استانی است که در امر سازش و میانجی گری استان با ظرفیتی است و احترام و جایگاه ریش سفیدان در این استان بسیار زبانزد است.

بندانی با اشاره به اینکه ریش سفیدان جایگاه خوبی در بین مردم دارند گفت: افرادی که در حوزه سازش پرونده های مهم اقدام می کنند اجر معنوی دارند و اینکه اولیای دم نیز از حق قانونی خود می گذرند در نزد خداوند بسیار با ارزش است.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.