شناسه : 27054
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی کانون بسیج حقوقدانان شوراهای حل اختلاف استان، حمیدرضا بندانی در این زمینه اظهار کرد: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان، پیگیری‌های مدیرکل زندان و واحد مددکاری، دو نفر از مجازات حتمی قصاص در زاهدان رهایی یافتند.
وی در زمنیه جزییات این پرونده ها نیز گفت: در پرونده اول فردی به اتهام قتل عمدی در سال ۹۸ بازداشت می شود که پس از طی مراحل قانونی، توسط دادگاه کیفری یک زاهدان محکوم به قصاص نفس شد.
وی افزود: پرونده پس از تایید توسط دیوان عالی کشور و استیذان از مقام معظم رهبری در تاریخ ۶ شهریور ماه امسال نوبت اجرای حکم گرفت که با پیگیری مدیر کل زندان‌های استان، اعضای شورای حل اختلاف واحد مددکاری در زمان اجرای حکم، اولیای دم از از حق قانونی خود گذشت کرده و رضایت خود را اعلام کردند.
بندانی ادامه داد: پرونده به دادگاه کیفری یک برای صدور حکم از جنبه عمومی ارسال شد.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پرونده دوم نیز که فردی به اتهام قتل عمدی در سال ۹۷ بازداشت شده که این پرونده نیز مراحل قانونی و صدور رای را طی کرده بود ، متهم توسط دادگاه کیفری یک زاهدان به قصاص محکوم شد.
وی ادامه داد: با پیگیری مسئولین زندان و اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زاهدان، ولی دم از حق قانونی خود گذشت کرده و با حضور در زندان رضایت قطعی خود را اعلام کرد که پرونده برای صدور حکم از جنبه عمومی به دادگاه کیفری یک ارسال شد.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: سیستان و بلوچستان استانی با ظرفیت بسیار بالا در حوزه صلح و سازش است که تاکنون پرونده های بسیار زیادی با موضوعات اختلافات طایفه‌ای منجر به قتل در این استان به سازش رسیده و این مهم با تلاش اعضای شورای حل اختلاف محقق شده است.
بندانی در ادامه از تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان در زمینه سازش پرونده های اخیر قدردانی کرد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.