شناسه : 26886
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان، حجت الاسلام حمید رضا بندانی  اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۲ هزار و ۱۴۸ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده که از این تعداد ۷ هزار و ۹۲۹ فقره پرونده وارده حقوقی و ۴ هزار و ۲۱۹ فقره پرونده وارده کیفری بوده است.

وی افزود: همچنین ۷ هزار و ۷۶۹ فقره پرونده قابل صلح بوده که  از این تعداد ۲ هزار و ۶۴۲ فقره پرونده مصالحه شده است به گونه ای که نسبت پرونده های قابل صلح در مقایسه با مدت مشابه قبل رشد داشته است.

بندانی گفت: از مجموع پرونده های وارده ۱۱ هزار و ۵۵۷ فقره پرونده وارده شهری و ۵۹۱ فقره پرونده وارده روستایی بوده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع از ابتدای امسال تا کنون از کل پرونده های وارده ۱۲ هزار و ۳۰۳ فقره پرونده مختومه شده است.

بندانی از سازش بیش از 10 پرونده اختلاف طایفه ای منجر به قتل نیز در سطح استان خبر داد و گفت: با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان پرونده های اختلافات طایفه ای روند سازشی خوبی به خود گرفته است.

وی در ادامه بر نقش و جایگاه بزرگان، معتمدان و رئیس سفیدان در حل و فصل دعاوی تاکید کرد و گفت: امروز به یاری خداوند و استفاده از ظرفیت این افراد روند حل اختلاف در پرونده های ارجاعی بسیار رو به رشد است.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.