شناسه : 26756
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان،

حسن امامی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال گذشته ۳۱ بازرسی برنامه‌ای و ۷۷ بازرسی موردی انجام دادیم که حسب شکواییه‌ها و اعلامیه‌هایی که به این سازمان ارائه شده این پرونده‌ها تشکیل و انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول سال گذشته در ۲۶۸ گزارش و هزار و ۹ پیشنهاد جهت اصلاح ساختارها و به منظور جلوگیری از برخی سو جریان‌ها و تضییع نظام اداری به دستگاه‌های اجرایی ارسال که تعداد بسیار زیادی از آن‌ها اجرایی شده و پیشنهاداتی که اجرایی نشده در دست پیگیری است.

امامی بیان کرد: طی سال گذشته هزار و ۸۴۴شکواییه و اعلامیه از طریق سامانه ملی رسیدگی به شکاییات و اعلانات سازمان و سامانه گزارشگران فساد به سازمان بازرسی واصل که از این تعداد یک‌هزار و ۱۳۳ فقره رسیدگی شده و بقیه در حال رسیدگی است.

مدیرکل بازرسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در رابطه با موضوع گزارشگران فساد انتظاری که از جامعه خبری داریم این است که در ارتباط با افشای تخلفات و سوجریاناتی که در دستگاه‌های اداری اتفاق می‌افتد به سازمان بازرسی موارد را منعکس کنند.

این مسؤول افزود: پارسال ۵۲۳ نفر از کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری و مراجع قضایی با توجه به عملکردشان در ارتباط با نقض قوانین، سهل ‌انگاری در وظایف، تصرفات اموال عمومی، تضییع حقوق عمومی و ارتشا و اختلاس معرفی شدند.

وی گفت: سال قبل ۲۷ گزارش به منظور اصلاح ساختارها و جلوگیری از سوء‌جریان‌ها، تخلفات و بعضی از جرائم به تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران دستگاه‌های اجرایی ارائه و ۱۵۹ مورد اثربخشی در بازرسی محقق شده است.

امامی با بیان اینکه سازمان بازرسی رسالت اصلی نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات را دارد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رییس قوه قضاییه رویکرد سازمان مساله محور بوده و مسائل مهم سیستان و بلوچستان شناسایی و در بازرسی‌های امسال بیشتر به رفع مسائل و مشکلات پرداختیم.

وی ادامه داد: این مسائل با این شعار که هر بازرس یک مساله در دست اجرا خواهد بود که امید می‌رود تا پایان این سال مهمترین مشکلات این استان شامل قاچاق کالا، بازارچه‌های مرزی، مسائل گمرکی و مالیاتی، قاچاق سوخت، معضلات حوزه آموزش، عدم وجود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، حاشیه‌نشینی  و بحث تولید که از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست پیگیری شود.

مدیرکل بازرسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۲۵ درصد برنامه‌هایی که در حوزه نظارت و بازرسی تعریف شده به منظور حمایت از تولید و سرمایه‌گذار است تصریح کرد: در ارتباط با موضوع دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بازرسی‌های در رابطه با بحث عملکرد مدیران این دانشگاه، بحث پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گزارش تنظیم و به مراجع مربوطه ارسال و در حوزه‌های خرید تجهیزات هم  بازرسی‌هایی سال گذشته انجام شده است

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.