شناسه : 26755
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان،

مهدی شمس آبادی ظهر امروز در دیدار با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در همه حال در کنار مجموعه دادستانی استان بوده و به عنوان بازوی کمکی در احقاق حقوق عامه مردم همراه مجموعه قضایی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان بیان کرد: حقوق شهروندی را به عنوان یک معروف می‌شناسیم و برای احیاء و احقاق حقوق عامه مردم به صورت عملی وارد میدان شده‌ایم و تلاش می‌کنیم در کنار مردم به پیگیری مشکلات و رفع منکرات در عرصه‌های مختلف جامعه بپردازیم.

به‌گفته شمس آبادی؛ از ابتدای آغاز فعالیت در این دادستانی نیروهای جوان و فعال ستاد امر به معروف و نهی از منکر به ویژه معاون رسانه و آموزش ستاد یار و همراه دادستانی بوده است و در موارد بسیار زیادی از توان و تخصص آنها بهره برده‌ایم که این ارتباط کماکان نیز ادامه دارد و ماحصل آن شناسایی دقیق مشکلات مردمی و تلاش برای رفع آنهاست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار داشت: بی‌شک قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، وظیفه‌ای حساس در احقاق حقوق فردی و عامه مردم و تحقق بخشی عدالت علوی در جامعه ایران اسلامی دارد.

محسن اکبری افزود: دادستانی استان در راستای احقاق حقوق عامه مردم و ترویج یکی از مهمترین معروفات استان که آشنایی مردم با حقوق شهروندی است گام‌های خوبی برداشته و اقدامات عملی آن در سطح جامعه قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دادستانی مرکز استان با ورود به پیگیری درخواست‌های مردم استان، مطالبات شهروندان را از طریق دادستانی مرکز استان پیگیری می‌کند که اقدامات و نتایج موثری برای رفع مشکلات شهروندان داشته که باعث افزایش میزان رضایت‌مندی مردم از قوه قضائیه شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به نقش رسانه و آموزش در آموزش و ترویج امر به معروف ونهی از منکر و آشنایی مردم با قانون حمایت قضایی ار آمران به معروف و ناهیان از منکر پرداخت و گفت: معاونت رسانه، آموزش و فرهنگ‌سازی ستاد استان با دعوت از اساتید مجرب در حوزه قضایی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی برخط با موضوع تشریح قانون حمایت قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر، آموزش شیوه‌های نوین امر به معروف و نهی از منکر و آموزش صحیح مطالبه‌گری در جامعه پرداخته که در آخرین مورد نیز این دوره ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه ولایت ایرانشهر با موفقیت و بازخورد خوب برگزار شد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.