شناسه : 26736
نویسنده : استان سیستان و…

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان، حجت الاسلام حمید رضا بندانی اظهار کرد: در مبانی دینی و اسلامی تاکید فراوانی بر صلح و سازش و حل و فصل دعاوی شده که در همین راستا استان سیستان و بلوچستان تا کنون بسیار موفق عمل کرده است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 35 درصد از پرونده هایی که قابلیت صلح و سازش داشته است توسط اعضای شوراهای حل اختلاف به سازش رسیده، همچنین 40 نفر از مجازات حتمی قصاص رهایی یافته اند.

بندانی در ادامه تاکید کرد: همانطور که تمامی مردم بسیج شدند و در طرح کمک مومنانه یاری گر همدیگر بودند و یا در طرح نذر خون شرکت و به بیمارن نیازمند خون خود را اهدا کردند ما در شوراهای حل اختلاف استان از تمامی علما، بزرگان، معتمدان، ریش سفیدان و هر فردی که این قابلیت را در وجود خود احساس می کند که می تواند در زمینه صلح و سازش بین مردم و یا افراد طایفه خود موثر باشد دعوت می کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا ستاد ملی صبر(صلح، بخشش، رضایت) در استان تشکیل شده و افراد در قالب این استاد می توانند فعالیت صلحی داشته باشند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان گفت: اگر یک پرونده در دستگاه قضایی مطرح شود امکان دارد چندین پرونده دیگر نیز در کنار آن تشکیل شود اما اگر پرونده قبل از ورود به دادگاه توسط افراد معتمدان در شورای حل اختلاف به سازش برسد هم تبعات اجتماعی کمتری دارد و هم اینکه از اطاله دادرسی در دستگاه قضایی کاسته می شود.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.