شناسه : 26717
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی  سازمان بسیج حقوقدانان استان، حجت السلام حمید رضا بندانی در آیین افتتاح  ویدئو کنفرانس سازمان داوری صنعت و معدن در سیستان و بلوچستان که بصورت هماهنگ با سراسر کشور در دومین روز از هفته قوه قضائیه برگزار شد اظهار کرد: سیستان و بلوچستان از جمله استان هایی است که فرهنگ صلح و سازش در آن از جایگاه بالایی برخوردار است به گونه که در سال گذشته اتفاقات خوبی در زمینه حل و فصل اختلافات طایفه ای و سازش پرونده های وارده در استان رقم خورد.

وی افزود: سال گذشته در اوج مقابله با کرونا عده ای در شوراهای حل اختلاف، تلاش کردند تا بتوانند زمینه های رافت و گذشت را در بین مردم نهادینه کنند این تلاش ها در استانی مثل سیستان و بلوچستان به سبب ظرفیت خوب سران طوایف نتیجه می دهد.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان از افزایش پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان در سال گذشته خبرداد و گفت: در سال گذشته 50 هزار و275  فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد که از این میزان 32 هزار و 723 فقره پرونده، وارده حقوقی و 17 هزار و 552 فقره پرونده، وارد کیفری بوده است.

بندانی خاطرنشان کرد: ورود در پرونده های احتلافات طایفه ای اقدامی بسیار مهم و حساس است که اعضای شورای حل اختلاف در این مسیر گام برداشته و موفقیت های بسیار خوبی کسب کردند.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: شعب ویژه صلح و سازش نیز در سال گذشته تلاش مضاعفی کردند به گونه‌ای که با استفاده از ظرفیت خود و حضور معتمدان، بزرگان‌ و ریش سفیدان ۴۰ فقره پرونده اختلاف طایفه‌ای منجر به قتل را به سازش رسانده و ۴۰ نفر را از مجازات حتمی قصاص نجات دادند.

وی در ادامه از افتتاح دو شعبه حل اختلاف در سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: اقدامات اولیه برای ایجاد دو شعبه حل اختلاف در سازمان صنعت معدن تجارت صورت گرفته و به زودی افتتاح می شوند.

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.