شناسه : 26699
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام غلامرضا نجفی اظهار کرد: دو دفتر خدمات الکترونیک قضایی در راستای ثبت الکترونیکی پرونده‌ها و سهولت کار قضایی در شهرستان زاهدان افتتاح شد.

وی با اشاره به مزایای ثبت الکترونیکی پرونده‌ها گفت: هر چه از نیروی انسانی کمتر و از فناوری روز بیشتر استفاده کنیم یقینا آثار و برکات فراوانی برای جامعه و کشور به دنبال خواهد داشت.

نجفی افزود: قوه قضائیه تلاش دارد پرونده‌های قضایی را از سمت و سوی سنتی خارج کند و به جایی برسیم که در قوه قضائیه با پرونده فیزیکی سر و کار نداشته باشیم و همه امور از طریق الکترونیکی صورت گیرد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه گفت: برای ورود به رسیدگی الکترونیکی لازم است دفاتری تاسیس و در اختیاری مردم قرار دهیم که مردم برای طرح دادخواست‌های حقوقی نیاز به وارد شدن به دستگاه قضایی نداشته باشند و با مراجعه به این دفتر امورات خود را پیگیری کنند.

نجفی تاکید کرد: ابلاغ اوراق قضایی در این سیستم پیش‌بینی شده و نیازی به حضور مأمور ابلاغ نیست و از طریق دفاتر این کارها انجام خواهد شد که با توجه به اینکه مشکلات زیادی در رسیدگی پرونده‌های سنتی داریم این مهم تحولی بسیار بزرگ است.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.