شناسه : 26692
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام علی مصطفوی نیا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: هفته قوه قضائیه هفته بزرگداشت یکسال تلاش همکاران در گسترش و ایجاد عدالت در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه اگر عیب و نقصی در کار مدیران سازمانها وجود داد باید به آنها گوشزد شود و آنها پاسخگو باشند گفت:  در سال گذشته با از بیش از 108 مدیر متخلف در استان برخورد و 523 مدیر نیز به مراجع قضائی معرفی شده و تخلفات مالی کشف شده در سال گذشته 1146 میلیارد ریال که میزان وجوه برگشتی به بیت المال 639 میلیارد ریال بوده است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال 1399 مجموع پرونده های وارده به دادگستری های استان بالغ بر 269 هزار پرونده بوده است که بیش از 291 هزار پرونده رسیدگی و 22715 پرونده نیز مختومه گردیده است.

وی افزود: در خصوص هوشمند سازی و استفاده از روشهای نوین گامهای خوبی در استان برداشته شده و 12 هزار پرونده بصورت کاملا الکترونیکی رسیدگی و در سه ماهه اخیر نیز 3400 پرونده تمام الکترونیک در استان تشکیل و در حال رسیدگی است .

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان نرخ رشد ابلاغ الکترونیک در استان را بیش از 83 درصد عنوان کرد و افزود: کل ابلاغیه های صادره در استان بیش از یک میلیون و از این مقدار 882 هزار و 505 ابلاغ الکترونیک صادر شده است.

مصطفوی نیا یکی از مزیت‌های ابلاغ الکترونیک را حفظ حرمت اشخاص عنوان کرد و افزود: ابلاغ الکترونیک در استان بیش از یک میلیون و 765 هزار و ده برگه صرفه جویی اقتصادی بهمراه داشته است.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیتهای خوب استان حل و فصل دعاوی و اختلافات با استفاده از نفوذکلام ریش سفیدان و بزرگان است و در سال گذشته برای هزار نفر ابلاغ همیار شورا صادر شده است که منجر به صلح و سازش 40 فقره پرونده قتل عمدی در استان شده است.

یکی از سیاستهای محوری قوه قضائیه کاهش جمعیت کیفری 

وی یکی از سیاستهای محوری قوه قضائیه را کاهش جمعیت کیفری دانست و افزود: در سال گذشته بیش از 14 هزار مرخصی برای 8327 نفر اعطاء گردیده و 462 نفر با آزادی مشروط به آغوش خانواده های خود بازگشتند و در سال گذشته 600 نفر مورد عفو قرار گرفتند و 345 نفر نیز از زندانهای استان آزاد گشتند.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان فراهم سازی بستر ملاقات الکترونیک زندانیان با خانواده های خود در سال گذشته را از دیگر خدمات دستگاه قضائی در استان عنوان کرد و افزود: بیش از 1600 مورد ملاقات و بازدید همکاران قضائی در سال گذشته برای رفع مشکلات زندانیان صورت گرفته است.

وی راه اندازی دادرسی الکترونیک بدون اعزام زندانی به دادگاه ها را از دیگر خدمات دستگاه قضائی عنوان کرد و افزود: 1800 فقره پرونده زندانی دار به صورت الکترونیکی و بدون اعزام زندانی در استان رسیدگی گردید.

حجت الاسلام مصطفوی نیا تصریح کرد: در سال گذشته 127 نفرزندانیان جرائم غیر عمد با کمک ستاد دیه استان و کمکهای مردمی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی میزان رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال گذشته را بیش از 1700 هکتار عنوان کرد و افزود: افرادی که نسبت به اموال عمومی و اراضی ملی دست درازی می کنند بدانند که قانون به سراغ آنها میرود و بصورت قاطعانه با آنها برخورد می کنند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان داشت: برای تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضائی 2467 دیدار مردمی برگزار که یکی از مهمترین خواسته های آنان تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها و درخواست اعمال ماده 477 بوده است.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.