شناسه : 26648
نویسنده : استان سیستان و…
عکس
تهران

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در همایش معتمدین، علما، بزرگان و سران طوایف که در محل پادگان آموزشی شهید شفیع پور زاهدان برگزار شد با اشاره به اهمیت امنیت پایدار گفت: طبق تعبیر مقام معظم رهبری امنیت پایدار پیش نیاز همه پیشرفت ها در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و معنوی است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم به بیان نمونه هایی از آثار امنیت از جمله رشد آگاهانه و شناخت، رفاه و آسایش و مباحث دینی و گرایش به عبادت خداوند متعال پرداخت و افزود: آنچه سبب تقویت امنیت پایدار می باشد ایمان، عمل صالح، شکر و سپاس گذاری از نعمت های الهی ، رشد باورهای دینی و تقویت بنیه های اعتقادی است زیرا خداوند به کسانی که ایمان آورده اند وعده داده که امنیت آن ها را حفظ می کند و زیربنای تامین امنیت این است که آحاد جامعه اهل ایمان و عمل صالح باشند.

آیت‌الله محامی بیان داشت: عمل صالح دارای مصادیق مختلفی در عرصه های فردی، اجتماعی،‌ خانوادگی، اداری، ملی و بین المللی است و وجود امنیت نیز سبب تقویت گرایش مردم به ایمان و عبادت خداوند خواهد شد.

وی ادامه داد: شکر و سپاس الهی در برابر نعمت ها و امداد های الهی از دیگر موارد تاثیر گذار است به گونه ای که اگر جامعه اسلامی اهل سپاس و شکر گذاری بودند نعمت ها ماندگار خواهد بود و اگر ناشکری صورت گیرد نتیجه برعکس را در بر خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان به نتیجه گیری از آیات قرآن کریم پرداخت و گفت: آیات نورانی قرآن وظایفی را برای ما مشخص می کند از جمله تلاش برای رشد علمی، فرهنگی، آگاهی و بینش مردم و هر کس در هر موقعیتی که قرار دارد باید در این جهت تلاش کند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه بر تقویت باورهای دینی، ایمان و بنیه های اعتقادی تاکید کرد و اظهار داشت: دشمن با استفاده از ابزار های مختلف همواره در تلاش است تا در اعتقادات و باورهای دینی مردم تزلزل ایجاد کند و نیاز است تا ما برای حفظ و تقویت این اعتقادات تلاش خود را به کار گیریم. 

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: گسترش اخلاق اسلامی و عمل صالح در جامعه از دیگر موارد حائز اهمیت است و باید به گونه ای در تلاش باشیم تا ابتدا چنین چیزی را در وجود خود پرورانده و سپس آن را در جامعه اسلامی  گسترش دهیم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان گفت: گسترش روحیه شکر و سپاسگذاری در برابر نعمت های خداوندی هم به صورت زبانی و هم به صورت عملی مهم است و انسان های مومن همواره قانع و سپاسگذار هستند در مقابل نیز افرادی نعمت ها را پنهان و مشکلات را فریاد می زنند که کار درستی نیست.

وی گفت: متاسفانه در سطح کشور و به خصوص استان سیستان‌وبلوچستان دارای ضعف علمی، ایمانی، اعتقادی و اخلاقی هستیم و با آسیب های مختلفی از جمله قتل، گروگانگیری، فساد مالی، اداری و اخلاقی مواجه هستیم که چنین چیز هایی نشان دهنده این است که ما از معارف قرآن فاصله گرفته و به احکام نورانی اسلام عمل نکرده ایم و باید توجه داشته باشیم که هر چه از این معارف فاصله بگیریم به مشکلات ما افزوده می شود.

وی ادامه داد: در سیستان‌وبلوچستان به لحاظ شاخصه های توسعه دارای رتبه خوبی نیستیم اما باید توجه کرد که نسبت به دوران قبل انقلاب تفاوت زیادی وجود دارد و مردم باید شکر گذار نظام و پیگیر مشکلات برای کم کردن فاصله با سایر نقاط کشور باشند.

آیت‌الله محامی با اشاره به انتخابات پیش رو بیان کرد: مشارکت حداکثری از عوامل مهم تامین امنیت پایدار می باشد و در گام دوم انتخاب اصلح مهم است زیرا که به فرموده مقام معظم رهبری میزان مشارکت مردم ما پای صندوق های رای برای دوستان و دشمنان حاوی پیام هایی خواهد بود و مشارکت حداکثری می تواند برای برخی کشور های همسایه نیز مهم باشد زیرا که چشم امید آن ها به ایران است و آن را پایگاه مقاومت اسلامی می دانند.

وی ادامه داد: مشارکت حداکثری دشمن را ناامید خواهد کرد و در غیر این صورت عامل خوشحالی دشمن و موجب نقشه های شوم آنان خواهد شد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.