شناسه : 26624
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

مرتضی نوری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ایران 1400 باید راه را آنگونه تا سال 1404 طی کند که بتواند بخش عمده‌ای از عقب افتادگی‌های دهه‌های اخیر را پشت سر بگذارد و اصلاحات و اقدامات لازم را برای تحقق سند 1404 کشور فراهم کند.

 رئیس ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی در سیستان و بلوچستان افزود: ما در سال 1404 باید در محورهایی چون اقتصاد و مدیریت، فرهنگ و اجتماع ، سیاست و امنیت و سیاست خارجی سرشار از نقاط قوت و تا می‌توانیم خالی از نقاط ضعف باشیم؛ این هدف هم برنامه احتیاج دارد و از همه مهمتر به همت و اراده‌ای که بتواند جهش لازم را در عرصه‌های یاد شده در کشور راهبری کند.

وی ادامه داد: بخشی از این همت و اراده را باید در کارنامه‌های مسئولیتی نامزدهای فعلی ریاست جمهوری جست و جو کرد نه در شعارها و وعده‌هایشان، کارنامه افرادی مانند آقای زاکانی نشان دهنده اراده و همتی میدانی است نه نمایشی و شعاری؛ همت و اراده‌ای که بی‌شک با انرژی، خلاقیت و عقلانیت جوانان فرهیخته این مرز و بوم محقق نخواهد شد از این رو است که مبنای عمل آقای زاکانی معرفی نه یک جوان، نه چند جوان، بلکه معرفی ده‌ها جوان توانمند در عرصه‌های گوناگون مدیریتی کشور است که می‌توانند مشکلات را حل و کشور را به پیشرفت برسانند؛ دختران و پسران جوانی که انقلاب اسلامی به پشتوانه حضور آنان همچنان در افکار و عقاید مردمان آزادی‌خواه جهان در مسیر معنویت و عدالت، نقش‌الهام بخشی را دارد.

فوریت دولت "اقدام و اصلاح" اقتصاد و مدیریت است

نوری بیان کرد: عدالت و معنویت دو رویکردی است که در کنار یکدیگر می‌توانند بار دیگر انگیزه‌ای به مراتب بالاتر از انگیزه‌های امروز را  برای ملت قهرمان ایران در مسیر گام دوم شکل‌دهی یک تمدن با شکوه اسلامی  ایجاد کند. در طرحی نو برای زندگی خوب در دولت "اقدام و اصلاح"  فوریت ما محور اقتصاد و مدیریت است تا بتوان کشور را به سامانی و ساحل نجاتی مطمئن‌تر رساند.

رئیس ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی در سیستان و بلوچستان افزود: معنایش این است که اگر منابع و ظرفیت‌های فعلی کشور را در هر حوزه‌ای با انگیزه، همت و اراده جوانان جمع کنیم، آن وقت باید از موفقیت‌های پی در پی کشور خسته شویم نه از مشکلات و بحران‌های مرغ و تخم مرغ امروز.

وی تصریح کرد: کشور با حرف درمانی، شعار و وعده، تئاتر و نمایش اهدای مدال مدیریت نمی‌شود؛ مشکلات با روکش حل نمی‌شود که هیچ، بلکه با این شیوه سرمایه‌های اصلی انقلاب که مردم شجاع ایران اسلامی هستند را هم به مشقت و رنج و به صف مرغ و تخم مرغ می‌کشانیم و بس؛ مردمی که دهه‌های قبل قرارگاه می‌زدند برای فتح بصره از چنگال بعثی‌ها، آیا سزاوار است امروز شاهد ایجاد قرارگاه برای مرغ و تخم مرغ باشند؟

نوری با تاکید بر اینکه در مسیر حل مشکلات پیش رو اگر اراده باشد راه هم خواهد بود، ادامه داد: مشکل امروز ما در کنار نبود برنامه‌های مشخص، کارآمد و باثبات نبود اراده و همت است اگر همتی بود شاهد تورم‌های افسار گسیخته نبودیم.

وی اضافه کرد: اگر همتی بود شاهد بی‌ارزش شدن ارز ملی نبودیم؛ اگر همتی بود رانت‌خواران سر سفره ارزملی جا خوش نمی‌کردند و به بهانه خدمت به کشور تولید داخل را فلنج نمی‌کردند؛ جوانان عزیز ایران اسلامی را بیکار نمی‌کردند؛ مردم را به صف روغن نمی‌کشاندند و اشتغال را به بحران ملی تبدیل نمی‌کردند و جوانان را در بنگاه املاکی‌ها تا مرز سکته نمی‌کشاندند.

رئیس ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی در سیستان و بلوچستان افزود: اگر همتی بود مبارزه با مفاسد خون‌خوار فعلی داخلی را اولویت خود قرار می‌دادند؛ مفاسدی که امروز نه تنها در قوه مجریه، بلکه در قوه مقننه و قضائیه هم جا خوش کرده‌اند؛ طبری‌های قوه قضائیه و مجلسی‌های دیروز  نمونه‌ای از این عزم و اراده است که زاکانی‌های بیشماری خواهان مبارزه با  این مفاسد هستند.

مبارزه جدی با مفاسد اولویت دولت اقدام و اصلاح

نوری بیان کرد: زاکانی یک فرزند است از فرهنگ مقابله با ظلم و فساد که خمینی کبیر در دل‌ها و باورهای مادران سرزمینمان ایران نهادینه کرد؛ چه در مبارزه با پهلوی‌ها، چه در مبارزه با بعثی‌ها و چه در مبارزه با یقه سفیدهای مجلسی و وزارتی. ان‌شاءالله در دولت اقدام و اصلاح مبارزه جدی با مفاسد ساختاری و مدیریتی را با فرزندان جوان و شجاع مادران عزیز مهینمان ایران بیش از امروز شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم و جلوی آنانی که باور ندارند و یا نمی‌توانند و یا از همه مهمتر نمی‌خواهند با رأی محکممان بایستیم؛ ایران اسلامی با همین منابع کنونی می‌تواند جزو اقتصادهای باثبات جهان باشد. مردم از اعتماد به جوانان خود خسته نخواهند شد و این بار با حضور پای صندوق‌ها، رأی به جوانان خواهند داد نه به ژنرال‌های خسته؛ رأی به اقدام و اصلاح مدیریت کشور خواهند داد نه به شعارهای 100 روزه؛ رای به تصمیمات توام با عقلانیت و عدالت خواهند داد نه به تصمیمات صبح جمعه منشانه.

رئیس ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی در سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا سامانه "دولت‌یار" dolatyar.zakani.ir که در مسیر  تمرکززدایی و دادن حق انتخاب، اقدام و اصلاح به مردم هر منطقه و به خصوص به جوانان و فرهیختگان دغدغه‌مند آن دیار در دولت آینده است، راه‌اندازی شده و  در دسترس علاقه‌مندان به آینده ایران قوی قرار گرفته و مردم می‌توانند با حضور در این سامانه به اولویت‌بندی مسائل استان و شهرهای خودشان پرداخته و زمینه را برای اتخاد تصمیمات بر محور عقلانیت، خلاقیت و عدالت را برای دولت آتی فراهم آورند.

نوری اظهار داشت: دولت مردمی فرصتی را به مردمان سیستان و بلوچستان برای سهیم بودن در تصمیمات سازنده آینده‌شان نمی‌دهد، بلکه این را حق مردمان سیستان و بلوچستان می‌داند و  با اصلاح ساختارها زمینه را برای بازگشت این حق به صاحبانش فراهم خواهد آورد. این بار سیستان و بلوچستان نه به عنوان یک منطقه محروم، بلکه به عنوان یک فرصت برای رشد انقلاب و آینده درخشان ایران دیده خواهد شد؛ مرز تهدید نخواهد بود، فرهنگ و هویت مردم تحقیر نخواهد شد، خشکسالی بهانه نخواهد بود، وحدت سرمایه خواهد شد نه اهرم بازی‌های سیاسی، نشاط با صدای اشتغال، تولید، مسکن و معیشت به گوش خواهد رسید نه با صدای شعار و کمی هم موسیقی آنور آبی.

وی ادامه داد: این فرصتی برای ایران قوی است که با دادن حق قانونی به همه مناطق و مردمانش شکوفا خواهد شد. ایران قوی فقط و فقط با مناطق قوی محقق شدنی است و این یعنی پایان تمرکزگرایی در پایتخت و آغازی بر حکمرانی نوین مردم بر مردم در سایه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

رئیس ستاد انتخاباتی زاکانی در سیستان و بلوچستان گفت: در دنیای امروز که بدخواهان انقلاب و آینده درخشان ملت ایران همه از زبانشان تحریم انتخابات، نه به رای دادن و ... را  شبانه‌روز در حال تکرار است، باید بدانند که مردم ایران خسته شده‌اند اما نه از آینده پرشکوه نزدیک و مسیر ختم آن،  بلکه  از مدیران نالایق، از خسته‌ها، از رانت‌خوارها، آقازاده‌ها و برادرهای فاسد، از معطل گذاشتن معیشت مردم، از صف‌های ناشی از بی‌مدیریتی و بی‌عرضگی، از بانک‌هایی که در تنور تورم می‌دمند تا اشتغال و تولید، از تصمیمات لحظه‌ای، از دلارهای 4200 تومانی و از هرچه تصمیم بدون عقلانیت است.

نوری اضافه کرد: مسیری که در عقبه آن خون‌های بسیاری را نثار آینده کرده‌اند از فرزندان و همسرانشان، از پدران و خواهرانشان، در سرنگونی حکومت جیره‌خوار انگلیس و آمریکا، در قطع کردن فکر تجاوز به مرز و بوم در هشت سال دفاع و در سال‌های بعد آن تا همین خون‌های اخیر فرزندان مهینی چون تهرانی مقدم، همدانی، سلیمانی و فخری‌زاده‌ها، نشان دهنده آن است ایران به آنچه که حق خود می‌داند یعنی شکوه و عظمت دیرینه‌اش، در سایه اسلام و حمایت مردم دوباره دست خواهد یافت؛ ایرانی با جایگاه اول اقتصادی و علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی، الهام‌بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین‌الملل، گام بعدی ما در مسیر تمدن نوینی است که وعده آن را به همه مردم عدالت‌خواه و آزادی‌منش جهان داده‌ایم.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.