شناسه : 26607
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام حمید رضا بندانی در بازدید از دفتر تسهیل گری و توسعه محلی محلات شیر آباد 2 و همت آباد اظهار کرد: شوراهای حل اخلاف نهادی است که می تواند بستری برای حل اختلاف  باشد و مردم قبل از اینکه به دادگاه مراجعه کنند بتوانند از طریق ریش سفیدان اختلافات را حل کنند.

وی با اشاره به جایگاه سیستان و بلوچستان در زمینه صلح و سازش گفت: سیستان و بلوچستان از گذشته تا کنون ظرفیت خوبی برای استفاده از ظرفیت بزرگان معتمدان و ریش سفیدان داشته و هنوز هم در جای جای این استان فرهنگ صلح و سازش همچنان نهادینه شده است.

بندانی بیان کرد:  قوه قضائیه اقدامات خوبی در راستای اعتلای فرهنگ صلح و سازش انجام داده به گونه ای که هم اکنون موسسات میانجی گری در استان در حال راه اندازی و اقدامات اولیه آنها انجام شده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین ستاد ملی صبر که از صلح، بخشش و رضایت تشکیل شده نیز به شورای حل اختلاف واگذار شده تا افراد شاخص در زمینه صلح و سازش شناسایی و از طریق این ستاد برای آنها ابلاغ فعالیت در عرصه صلح و سازش و حل اختلاف صادر شود.

بندانی همچنین از سازش بیش از 40 فقره پرونده اختافات طایفه ای منجر به قتل در سال گذشته در استان خبر داد و گفت:   سال گذشته 12 هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان به سازش ختم شده که 35 درصد از حجم پرونده های وارده را تشکیل داده است.

بندانی در ادامه به نقش خوب دفاتر تسهیل گری در توسعه حل اختلاف و صلح و سازش اشاره کرد و گفت:
این دفاتر می توانند افراد شاخص در حوزه صلح و سازش را معرفی تا از طریق قوه قضاییه برای آنها ابلاغ صادر شود و به صورت نظام مند و در قالب ستاد ملی صبر در حل و فصل اختلافات نقش ایفا کنند.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.