شناسه : 26330
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان  استان، سامان صفری اظهار کرد: این دفاتر توسط بخش خصوصی تحت نظر دادگستری و با اعتباری حدود دو میلیارد تومان افتتاح و آماده خدمت رسانی به شهروندان نیکشهری است.

وی افزود: ایجاد دفتر خدمات الکترونیک ضمن کارآفرینی برای تعدادی از اهالی شهرستان  در تسریع رسیدگی به پرونده ها و صرفه جویی در وقت، شفاف سازی فرآیند های رسیدگی و افزایش رضایت مندی مردم نسبت به دستگاه قضایی را در پی خواهد داشت.

صفری گفت: این طرح در راستای تسریع ارائه خدمات قضایی به مراجعه کنندگان و در راستای سیاست‌های کلان قوه قضائیه برای ارائه خدمات الکترونیک قضایی و تسریع در رسیدگی و مدیریت پرونده های قضایی با استفاده از فن‌آوری‌های نوین دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه‌اندازی شده است.

وی صرفه‌جویی در وقت و کاهش مراجعه های مردم به مجموعه‌های قضایی از دیگر مزایای دفاتر خدمات قضائی عنوان کرد و گفت: مجوز تأسیس این دفاتر طبق پارامترهای خاصی در تهران صادر می‌شود و امیدواریم با تأسیس این دفاتر میزان رضایت نیز از خدمات افزایش یابد.

رئیس دادگستری نیکشهر تصریح کرد: ثبت نام سامانه ابلاغ الکترونیک، سامانه ثنا، ثبت شکایت کیفری، ثبت شکوائیه و دادخواست‌های حقوقی، واخواهی، فرجام خواهی و تجدیدنظرخواهی و صدور گواهی سوء پیشینه کیفری از جمله خدماتی است که در این دفاتر به صورت الکترونیک به مردم ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که سازمان زندان ها برای توسعه این موضوع اقدام کند شاهد استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای انجام ملاقات خانواده زندانیان از طریق مجاری خواهیم بود.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.