شناسه : 26287
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان سیستان و بلوچستان، ابوالحسن رضایی اظهار کرد: اقتصاد به عنوان یک اهرم مهم قدرت درجهان محسوب می‌شود و قدرت اقتصادی مکمل و قدرت دهنده قدرت علمی فناوری تکنولوژیکی و نظامی است و علم اقتصاد هم بر محور تولید می‌چرخد به طوریکه تولید می‌تواند تمامی پارامتر‌های اقتصادی را به دست بگیرد.

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود: این مهم می تواند سطح اشتغال را ارتقا ، بیکاری را کاهش‌دهد و منابع مال کشور را غنی ‌کند و بستر‌های علمی را قدرتمند  و باعث توسعه همه جانبه کشور ‌شود.

این مسئول ادامه داد: آنچه مسلم است تولیدکنندگان کالا و خدمات استراتژیک در دنیا دست برتر و بالاتر را دارند و تصمیم ساز کنش‌های جهانی جامعه هستند.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته حداقل ۲۰ سال گذشته محوریت اصلی شعار‌های هرسال موضوع اقتصاد بوده است تا سند چشم انداز ۱۴۲۰ تحقق پیدا کند سندی که در آن به قدرت برتر بودن ایران اشاره واضح شده است از طرف دیگر ایران اسلامی دارای آرمان‌های بزرگ و اساسی در جهان هست، داعیه دار حمایت از مستضعفان جهان و مبارزه با استکبار است.

سرهنگ رضایی در تکمیل مطلب بالا اشاره کرد:  این ادعا و شعار نیازمند هزینه‌های مادی فراوان در کنار هزینه‌های معنوی انسانی است به همین دلیل مقام معظم رهبری سکان دار کشتی انقلاب سال ۱۴۰۰ را به عنوان یک سال استراتژیک در تولید معرفی کردند تا پشتیبانی همه افراد و همه دستگاه‌ها و قوا را جلب و جذب کند و مانع پیش روی تولید حذف گردد تا امکان تولیدات کیفی منحصر به فرد و براساس فناوری‌های روز و قابل رقابت برای همه مصرف کنندگان باشد.

وی افزود: برای تحقق شعار سال الزاماتی لازم است که در سه بخش می‌توان بر شمرد بخش اول قوانین و بخشنامه‌ها، بخش دوم مدیران و مسئولین و سوم مردم و آحاد جامعه که تشریک مساعی فکری و اعتقاد قطعی، عمیق و قلبی برای رسیدن به این اهداف و تحقق شعار مورد نیاز و ضرورتی انکار ناپذیر است.

این مسئول اظهار داشت: نقش بسیج و سپاه در سه حوزه قابل برشمردن و تاکید است، حوزه اول حمایت و پشتیبانی از تولید و تولیدکنندگان و حمایت همه جانبه از آنان دوم در حوزه مصرف کالا‌های داخلی و سوم در حوزه رسانه و حمایت‌های رسانه‌ای از تولیدات ایرانی و کالا‌های ساخت داخل می‌باشد.

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: جمعیت قابل ملاحظه‌ای از پاسداران، بسیجیان و انقلابیون در سطح جامعه و پایگاههان بسیج هرکدام می‌تواند یک پشتیبانی کننده و یک حمایت گر باشد، از آنجایی که در بسیج اقشار متعدد اعم از نخبگان اقتصادی و فنی حضور دارند لذا می‌بایست از توان نخبگی و علمی آنان در راستای مطالعه، تحقیق و پژوهش در خصوص راهکار‌های تحقق شعار استفاده شود.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که سپاه نیز با استفاده از توانمندی‌های اقتصادی، فنی، نیروی انسانی در جهت تحقق شعار سال اقدامات اساسی انجام و قرارگاه تحقق شعار سال را راه اندازی نماید اظهار داشت: برای پشتیبانی و مانع زدایی‌ها الزاماتی خاص لازم می‌باشد پشتیبانی آن بخش که مربوط به قوانین است می‌بایست مجلس و دستگاه‌های تحت امر قوا، ملزم به حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مصرف صرف کالا‌های داخلی باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها باید نسبت به اکتشاف فناوری‌های پیشرفته و ارتباط باصنعت اقدامات عینی و عملی انجام دهند و مردم هم صرفه جویی و مصرف کالای داخلی برای مانع زدایی هم می‌بایست با شناسایی موانع در حوزه‌های مختلف اعم از قوانین و مقررات و مدیران و تسهیلات و صادرات نسبت به رفع جدی آن‌ها اقدام نمایند و لذا می‌طلبد مدیران جهادی و انقلابی، معتقد، رزمنده، متخصص و با تجربه باشند و ایمان عمیق به دین، وطن و پیروزی داشته باشند در غیر این صورت تحقق این شعار امکان پذیر نخواهد بود.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.