شناسه : 26136
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان، حجت الاسلام حمید رضا بندانی اظهار کرد: در تاریخ 12 خرداد ماه سال 96 بر اثر وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی، یک نفر به قتل می‌رسد که پس از دستگیری قاتل اقدامات قضایی و قانون در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی افزود: پس از انجام مراحل قانونی دادگاه متهم از حیث مباشرت در قتل عمدی به قصاص نفس در حق اولیای دم محکوم که پس از طی مراحل استیذان، حکم قصاص صادر می‌شود.

بندانی ادامه داد: پرونده به شورای حل اختلاف شماره 19 زاهدان ارجاع تا اقدامات قانونی برای صلح و سازش و اخذ رضایت از طرفین پرونده انجام شود، به محض ورود پرونده اعضای شورای حل اختلاف شماره 19 اقدامات لازم را برای صلح و سازش و اخذ رضایت آغاز کردند.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: جلسات متعددی با بزرگان و معتمدان و ریش سفیدان دو طایفه برگزار کردند که نهایتا  در تاریخ 99/12/05 به سازش ختم و اولیای دم رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کردند.

وی تصریح کرد: با احتساب این پرونده از ابتدای امسال تا کنون 41 فقره پرونده اختلاف طایفه ای منجر به قتل توسط اعضای شورای حل اختلاف استان به سازش ختم شده است.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.