شناسه : 25968
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان، رضا طهماسبی امروزبا اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی گمرک اسلام قلعه در هرات افغانستان اظهار کرد: این آتش سوزی گسترده علاوه بر خسارات سنگین مالی به این کشور، بار دیگر اتحاد و همبستگی دیرین دو همسایه را به رخ بدخواهان کشید.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در همان ساعات ابتدایی پس از آغاز آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه، رسانه های کشورمان با حساسیتی خاص این حادثه را به صورت گسترده پوشش داده و زمینه ساز واکنش سریع دولت ایران در یاری رسانی به کشور همسایه و تاجران افغانستانی فعال در این منطقه اقتصادی شدند.

وی با بیان اینکه همسایه‌ها در روزهای خوب و بد کنار هم قرار دارند، افزود: به اذعان رسانه ها و مسئولین افغان اگر کمک آتش نشانی ایران نبود معلوم نبود آتش‌نشانان افغان چگونه می توانستند شعله های حجیم آتش را مهار کنند در این بین نکته تاسف بار اینکه نیروهای پیمان ناتو به درخواست‌های مکرر دولت افغانستان برای فرستادن هلیکوپتر آب‌پاش پاسخی نداده بودند.

وی گفت: نیروهای خارجی دیر یا زود باید از افغانستان خارج شوند اما همسایگان سالهای سال در کنار هم بوده و روابط دو طرفه همراه با حسن نیت زمینه ساز سربلندی دو کشور است.

طهماسبی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در این ولایت از تجهیزات پیشرفته و بالگرد برای اطفاء حریق برخوردار بوده‌اند، اما حاضر نشدند اندکی از توانایی‌های لجستیکی خود را اختیار طرف افغانستانی قرار دهند، ادامه داد: متاسفانه برخی مقامات افغان حسابی برای حفظ صندلی خود حساب ویژه ای روی آمریکا باز کرده اند که باید بدانند آمریکایی ها در سختی ها پشت آنها را به راحتی خالی می کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه داد: مردم سیستان سالهاست در تنش آبی به سر می‌برند و زندگی در شمال سیستان و بلوچستان با مشکلات فراوانی روبه رو شده اما مقامات افغانستان سالهاست به توصیه غربی ها با ترش رویی با مردمان این منطقه برخورد کرده است.

طهماسبی گفت: الان وقت آن است که مقامات افغانستان حسن نیت خود را با مردم ایران که همواره در سختی ها در کنارشان بوده اند نشان داده و آبی که حق مردم سیستان و بلوچستان است در اختیارشان قرار دهند.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.