شناسه : 25490
نویسنده : مدیر فنی
عکس

به گزارش  روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان، 12 آذر ماه سالروز بسیج حقوقدانان نام گذاری شده است، سازمان بسیج حقوقدانان مجموعه ای پویا و فراگیر متشکل از حقوقدانان معتقد به انقلاب اسلامی و پایبند به ارزش های دینی و داوطلب حضور در عرصه مورد نیاز است این سازمان زمینه حضور ونقش آفرینی در عرصه‌های مختلف حقوقی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را برای تحقق اهداف و ارزش های والای انقلاب اسلامی فراهم می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه تلاش ما در سازمان بسیج حقوقدانان استفاده از ظرفیت حقوقدانان بسیجی در راستای ارتقای سطح آگاهی های حقوق جامعه است گفت: قضات، وکلاء، سردفتران و دفتر یاران ،کارمندان حقوقی قضائی ،کارمندان تخصصی و تجربی دستگاه‌های حقوقی قضائی ،کارشناسان رسمی دادگستری، نمایندگان حقوقی ادارات ،اساتید حقوق، فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی حقوق وفقه وفقه زیر مجموعه سازمان بسیج هستند.

ارائه 193 مورد مشاوره حقوقی به ارزش 150 میلیون ریال

وی از فعالیت 9 کانون بسیج حقوقدانان در سطح استان خبر داد و گفت: این سازمان با شناسایی فارغ التحصیلان رشته حقوق در هر محله اقدام به جذب حقوقدانان بسیجی تحت عنوان(حقوقدان مقیم ) می کند در طول هفته بسیج نیز بیش از 193 مورد مشاوره حقوقی به ارزش 150 میلیون ریال به افراد متقاضی ارائه شده است.

ابوالحسن رضایی تاکید کرد: برای ادامه این مسیر از ظرفیت عظیم سازمان بسیج حقوق‌دانان که با رسالت جهادی، حقوقی، عدالت گستری و مبارزه با فساد در جامعه نقش آفرینی می‌کنند، برای حفظ حقوق عمومی استفاده خواهد شد و امیدوار هستیم با ورود حقوق‌دانان بسیجی به عرصه مطالبه گری حقوق عامه و انعکاس به موقع موارد نقض حقوق عامه به سرعت مانع تضییع حقوق مردم شویم.

وی در ادامه آگاهسازی های حقوقی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، تحکیم خانواده،کاهش طلاق،کاهش اعتیاد،کاهش خشونت،کاهش اختلافات مالی و اقتصادی را از جمله برنامه های مشاوره ای این سازمان در کانون ها عنوان کرد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدنان سیستان و بلوچستان گفت: با فعالیت مرکز مشاوره کانون بسیج حقوقدانان شوراهای حل اختلاف در هفته بسیج  خدمات مشاوره حقوقی رایگان به مراجعه کنندگان ارائه شد.

این مسؤول ادامه داد: الزام به تمکین، طلاق، استرداد لاشه چک، استرداد اموال، اجرات المثل، تخلیه و مطالبه اجور معوقه و مطالبه وجه مهمترین موضوعات مشاوره ای متقاضیان مراجعه کننده بوده است.

وی گفت: کانون بسیج حقوقدانان با استفاده از ظرفیت اعضای شورای حل اختلاف خدمات حقوقی و مشاوره ای لازم را به مراجع کنندگان ارائه و تا کنون نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدنان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با شیوع ویروس منحوس کرونا به کشور پیرو پیشنهاد مقام معظم رهبری در روز میلاد امام زمان(عج)، موضوع کمک های مومنانه در دستور کار بسیج و سپاه قرار گرفت.

وی گفت: در این راستا بسیج حقوقدانان استان در کنار سایر اقشار بسیج که در زمینه کمک های مومنانه و بسته های معیشتی وارد عمل شدند، در اقدامی ابتکاری به فکر رهایی زندانیان از بند اسارت پرداخت.

رضایی ادامه داد: در تداوم این امر خداپسندانه، در بازه زمانی مهر و آبان ماه جاری نیز 18 نفر از زندانیان به همت بسیج حقوقدانان سیستان وبلوچستان از زندان آزاد شدند، همچنین به مناسبت هفته بسیج نیز یک نفر محکوم به قصاص از طناب دار رهایی یافت.

مسئول بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان بیان کرد: 6 نفر از زندانیان حکم قصاص داشتند که با رایزنی صورت گرفته و همکاری طوایف، ریش سفیدان، سران و بزرگان و همکاری مستمر اعضای شورای کانون شورای حل اختلاف زاهدان از پای چوبه دار به آغوش خانواده برگشتند، همچنین دو نفر در منطقه سیستان با همت مسئول کانون بسیج حقوقدانان شهرستان زابل آزاد شدند.

حضور حقوق‌دانان بسیج در روستاهای حاشیه شهر زاهدان

مسئول انجمن اساتید سازمان بسیج حقوقدانان استان سیستان و بلوچستان گفت: اجرای برنامه های مستمر و پیوسته سالانه و ماهانه سازمان بسیج حقوقدانان استان ازطریق ارائه مشاوره های حقوقی به افراد دارای تمکن مالی ضعیف که معمولا جز گروههای هدف سازمان محسوب میشوند مثل حضور در روستاهای حاشیه شهر زاهدان و پیگیری معضلات حقوقی افراد از جمله برنامه های حقوقدانان در توسعه دانش حقوقی در استان بوده است.

سیدعلی میری گفت:  ایجاد واستقرار دفاتر معاضدتی سازمان بسیج حقوقدانان استان سیستان و بلوچستان در مساجد سطح شهر زاهدان که برابر بررسی حوزه نظارتی سازمان بسیج حقوقدانان استان سیستان و بلوچستان با استقبال خوب مومنین ونمازگزازان مواجه شده است نیز از دیگر برنامه های ارتقای دانش حقوقی بوده است

این عضو هیت علمی دانشگاه ادامه داد: ایجاد اردوهای فصلی ومناسبتی درسطح دانشگاهها ومراکز علمی باهدف توسعه دانش حقوقی دانشجویان، ایجاد و استقرار دفاتر سازمان بسیج حقوقدانان استان سیستان و بلوچستان درمحل نمازهای جمعه و نمازهای اعیاد مبارکه،که این دفاترنیزبا استقبال خوب نمازگزاران جمعه مواجه شد از برنامه ما بوده که با توجه به شرایط موجود در جامعه تداوم خواهد داشت.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.