شناسه : 25405
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان، ابوالحسن رضایی اظهار کرد: در مرحله اول کمک مومنانه با مساعدت سازمان بسیج حقوقدانان، ۲ نفر زندانی با واریز مبلغ ۲۰ میلیون تومان بحساب ستاد دیه استان آزاد شدند.

وی افزود: کانون بسیج حقوقدانان چابهار نیز با کمک ریش سفیدان و سران طوایف از طریق ریش سفیدی و واریز مبلغ ۵۰ میلیون تومان زمینه آزاد سازی  ۵ نفر  زندانی را  فراهم کرد که در مجموع در مرحله اول طرح کمک مومنانه، ۷ زندانی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

رضایی تاکید کرد: همچنین در زاهدان با همکاری کانون بسیج حقوقدانان شورای حل اختلاف تعداد ۶ نفر مجرم محکوم به قصاص با کمک ریش سفیدان و سران طوایف و اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان آزاد شدند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان گفت:  ادامه داد: در مرحله سوم کمک‌ مومنانه ۲ نفر از زندانیان کانون زابل با پیگیری مسئول و اعضای آن کانون و  ۲ نفر زندانی که نفر اول محکوم به مهریه ۱۱۴ سکه بهار آزادی شده بود با برگزاری جلسات متعدد توسط کانون با پرداخت مبلغ ۵۰ میلیون تومان توسط خانواده متهم آزاد و به آغوش خانواده بازگشت  ونفر دوم هم از جرائم عمد بود که با پرداخت مبلغ  دو میلیون و 500 هزار تومان آزاد شد.

رضایی تصریح کرد:  تعداد  ۱۱ نفر زندانی معسر در شوراهای حل اختلاف از طریق ریش سفیدی با مساعدت اعضای کانون شورای حل اختلاف آزاد به آغوش خانواده بازگشتند که در مجموع ۱۹ نفر در مرحله سوم و با احتساب ۷ نفر مرحله اول تعداد کل آزادشدگان به ۲۶ نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: تمامی زندانیان مرحله سوم در ماه‌های مهر و آبان و یک نفر مجرم محکوم به قصاص نفس در دومین روز از هفته بسیج آزاد شده اند.

 رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان گفت:  سازمان بسیج حقوقدانان استان با لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه مشارکت در طرح کمک مومنانه با فراهم سازی زمینه آزادی زندانیان معسر در این طرح  حضوری فعال داشت ، ضمنا شماره حساب ستاد دیه به بسیجیان معرفی شده که وجوه کمک مومنانه به حساب یاد شده واریز وبخشی از آزادسازی زندانیان از آن طریق بوده است.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.