شناسه : 25352
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان، پاسدار حسین فروغی اظهار کرد: هفته نقش بسیج عشایر در دفاع مقدس که به مناسبت آزادسازی سوسنگرد، از 24 تا 30 آبان به نام قشر عشایر و چهل سالگی دفاع مقدس نامگداری شده است.

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: عشایر چه در پیروزی انقلاب و چه در حماسه هشت سال دفاع مقدس نقش موثری داشتند.

وی با اشاره به اینکه عشایر با رشادتها با نقشی که در دفاع مقدس ایفا کرده اند به ویژه پشتیبانی از رزمندگان اسلام حماسه‌های بزرگ و ماندگاری خلق کرده اند ادامه داد: عشایر یکی از بخشهای مهم مردمی در دفاع  مقدس بودند که این نقش مردمی تاثیرگذار در دفاع از مرزها و کیان انقلاب بودند.

این مسئول تصریح کرد: بیش از 201 شهید عشایر در انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم انقلاب کرده اند.

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: رزمندگان و جانبازان تعدادی از عشایر استان هستند گرچه از جنگ تحمیلی دور بودیم ولی این قشر از مرزهای جنوبی، جنوب غربی، حضور نداشتند با حضور و نثار خونشان در این دفاع از انقلاب حمایت کردند.

وی ادامه داد: بسیج عشایری در این هفته برنامه های متنوعی در راستای ارائه خدمات سلامت، اقتصادی، محرومیت زدایی اجرا کرده است که در راستای محرومیت زدایی بیش از 200 سبد معیشتی  و سبد بهداشتی در بین عشایر استان توزیع شده است.

این مسئول بیان کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، تکریم از خانواده شهدا و جانبازان، غبار روبی گلزار شهدا، نشست با سران طوایف، از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.