شناسه : 25351
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان، ناصر سلیمانی در نشست هم اندیشی با فرمانده مرکز بهداری رزمی جنوب شرق نزاسا از تعامل اداره کل زندان های استان سیستان و بلوچستان و بیمارستان حضرت نبی اکرم (ص) شهرستان زاهدان به منظور استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و نیازهای تخصصی خبر داد.

وی از تعاملات سازنده و موثر مجموعه بیمارستان حضرت نبی اکرم (ص)  در راستای همکاری ، تامین و ارتقاء حفظ سلامت زندانیان در سنوات گذشته به ویژه خدمات ارزنده سرداران شهید مدافع سلامت غلامعلی کفاش و صادق رئیسی قدردانی کرد و در ادامه به تشریح فعالیت ها و اقدامات ارائه شده زندان های استان در حوزه بهداشت و درمان پرداخت.


سلیمانی با بیان این مطلب که از زمان شیوع بیماری منحوس کرونا در سطح جامعه ، اداره کل زندان های استان همزمان با زندان های سراسر کشور برابر دستورالعمل رئیس قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و پیشگیری از شیوع بیماری در  زندان ها توانست  با هماهنگی و همکاری مراجع قضایی آمار قابل توجهی از زندانیان واجد الشرایط استان را به مرخصی بلند مدت اعزام و یا در مواردی با مرخصی پابان حبس منجر به آزادی آنان نیز موافقت شد.

وی افزود: تدابیر ویژه ای در این ایام اندیشیده شد تا با انجام فعالیت ها و اقدامات لازم  بواسطه همت و تلاش همکارانمان در زندان ها به ویژه همکاران حوزه بهداشت و درمان زندان های استان بتوانیم مانع از شیوع بیماری در سطح زندان های استان بشویم.

سلیمانی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از اماکن از جمله اتاق های سالن ملاقات خصوصی بلااستفاده در این ایام بودند برنامه ریزی شد تا برای نگهداری زندانیان ورودی و عودتی مدت 14 روز در اتاقی مجزا قرنطینه شوند و پس از انجام معاینات پزشکی در صورت سلامت به داخل بندها هدایت می شوند.

وی تاکید کرد: در صورتیکه احدی از زندانیان ورودی علائم مشکوک در وی مشاهده شود در قرنطینه بهداشتی (مخصوص افراد کرونا مثبت ) تحت درمان و مداوا قرار می گیرند که توانسته ایم تا این لحظه از شیوع ویروس کرونا در زندان ها پیشگیری کنیم.

سلیمانی به گوشه ای از اقدامات موثر در زندان ها از جمله برگزاری کلاسهای آموزشی برای کارکنان ، سربازان وظیفه و مددجویان توسط کارشناسان حوزه بهداشت و درمان زندان ها ، پخش کلیپ های آموزشی ساخته شده توسط وزارت بهداشت و حوزه بهداشت و درمان سازمان زندان ها با موضوع روش های جلوگیری از سرایت ویروس کرونا در بین مردم بویژه اماکن پرجمعیت یا خوابگاهها ، نصب پوسترها و پخش پمفلت های آموزشی ، پخش فایل های صوتی آموزشی از طریق سیستم های سمعی و بصری در      زندان ها ،  ضدعفونی روزانه تمامی اماکن زندان ها ، در اختیار گذاشتن  ماسک ، محلول ضدعفونی کننده دست درون بندها و محل های تردد افراد اشاره و خواستار همکاری و حضور گروه جهادی این بیمارستان در زندان شدند.

عظیم جوانمرد فرمانده مرکز بهداری رزمی جنوب شرق نزاسا، تعامل با زندان را بخشی از اقدامات موثر بهداشتی و درمانی در جامعه  عنوان و در ادامه افزود: اعزام  تیم کارشناسی جهت برآورد نیازهای تخصصی و ارائه خدمات به زندانیان جزء اولویت های کاری این مجموعه خواهد بود تا ضمن بازدید میدانی و بررسی اولویت سنجی نیازها و امکانات زمینه حضور هر چه سریعتر گروه جهادی در زندان ها  فراهم سازیم.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.