شناسه : 25088
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان، حجت الاسلام حمید رضا بندانی اظهار کرد:  با ارجاع یک فقره پرونده قتل عمدی به شورای حل اختلاف 19 زاهدان، اقدامات لازم برای برقراری صلح و سازش بین دو خانواده آغاز شد.

وی افزود: از آنجایی که قتل در تاریخ 31 اردیبهشت سال 97 رخ داده بود پس از گذشت دو سال از روند قانونی پرونده و صدور حکم قصاص برای فرد مقتول، پرونده برای اخذ رضایت به شورای حل اختلاف 19 ارجاع شده بود.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان  ادامه داد: در ابتدا با توجه به اینکه فرد قاتل با اقدام به تیراندازی موجب قتل دو نفر و مجروح شدن یک نفر دیگر شده بود ورود به پرونده برای اخذ رضایت کمی دشوار به نظر می رسید.

بندانی تصریح کرد: اعضای شورای حل اختلاف جلسات مختلفی را با خانواده‌های طرفین برای گذشت از مجازات قصاص و استفاده از مجازات‌های جایگزین برگزار کردند.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان  گفت: پس از مدت ها تلاش و رایزنی با افراد معتمد و ریش سفید نهایتا طرفین پرونده حاضر شدن در جلسه نهایی صلح و سازش شرکت و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره 19 زاهدان در راستای اخذ رضایت طرفین پرونده، صورت جلسه سازش امضا نموده و از حق قصاص در این پرونده گذشت کردند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان ضمن قدردانی از اعضای شورای حل اختلاف 19 زاهدان در این زمینه نیز گفت: اعضای شورای حل اختلاف تا کنون پرونده های بسیار مهمی را در این زمینه به سازش رسانده اند و در واقع بازوی راست دستگاه قضایی در استان هستند.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.