شناسه : 24989
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان، علیرضا کیخا در آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در سالن شهید بهشتی دادگستری استان اظهار کرد: استقلال نقطه کانونی ما در دوران دفاع مقدس بود که شامل استقلال فکری  و اندیشه‌ای  و عملی می شد.

جانشین فرمانده سپاه سلمان در امور اقشار افزود: استقلال و مستقل شدن از اندیشه غرب و شرق است ماموریت اصلی بود که امام همیشه مورد تاکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه  علت اینکه ما چهل سال پای آرمان های خود مانده ایم همین استقلال است  گفت:  امروز  بسیج باید در مقابل تمام طراحی های دشمن بایستند و نقطه نقش افرینی حقوقدانان  شناسایی نقاط ضعف و ارائه راهکارهای حقوقی و قانونی برای حل مشکلات است.

این مسؤول گفت: بسیجیان حقوقدانان باید مسئله های اصلی جامعه را احصا و برای حل و پیگیری آن ها راه حل ارائه کنند و پس از آن پیگیری حقوقی داشته باشند.

شهدا حقوقدانان واقعی بودند

رئیس مجمع بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان گفت: شهدا در واقع حقوقدانان واقعی بودند که حق را شناختند و برای گرفتن آن به دفاع برخاستند.

مصطفی اربابی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس  اظهار کرد:  شهدا همه حقوقدان واقعی بودند زیرا در زمان خود حق اسلام را شناختند و حق را تشخیص دادند و در مقام ادای حق با احساس تکلیف در صحنه حاضر شدند.

وی افزود: حق همیشه در مقابل تکلیف است اگر حق و تکلیف را با هم ببینیم رسالت خود را تشخیص داده ایم  و اگر حقوق را دانستیم باید نسبت به آن خود را مکلف بدانیم.

اربابی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران از افرادی هستند که به موقعه حق را تشخیص دادند و در مقام تکلیف بر آمدند گفت: اصلاح نگاه اولین اولویتی است که حقوق دان بسیجی باید در دستور کار خود بگذارد تا در عمل دیده شود.

وی گفت: ما به عنوان حقوقدانان بسیجی انقلابی باید تفاوتی در عمل و نظر داشته باشیم  همه ما در مرحله شناخت حقوق مقدمات را یاد گرفته ایم  اما اگر به عنوان حقوقدانان در حوزه نگرش و نظر دامنه تعریف بیش از آنچه در دانشگاه یاد گرفته ایم عمل کردیم آن وقت به وظایف خود عمل کرده ایم.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.