شناسه : 24972
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان، ابوالحسن رضایی  ضمن تبریک چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بر ملتی که با ایثار و فداکاری، با رشادت و جوانمردی، با جهاد و شهادت، آن دوران نورانی هشت ساله را خلق کرده و شگفتی‌ساز تاریخ شدند اظهار کرد: مهاجمین بعثی در روز 31 شهریور سال 1359، وقتی از زمین، هوا و دریا به سرزمین اسلامی ایران یورش آوردند، بر این تصور بودند که به دلیل برخورداری از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های تمامی قدرت‌های جهان و همچنین دولت‌های مرتجع عرب در منطقه، به سرعت در پرتو استراتژی جنگ برق آسا، فاتح جنگ شده و به تمامی اهداف خود خواهند رسید.

رئیس سازمان بسیح حقوقدانان سیستان و بلوچستان  گفت: صدام و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی‌اش در این تجاوز آشکار، تمامی شرایط را برای رسیدن به یک پیروزی بزرگ با نابودی انقلاب اسلامی و شکست دادن جمهوری اسلامی و اشغال ایران، فراهم می‌دیدند، بنابراین آنان از قدرت بسیج‌کنندگی حضرت امام خمینی (ره) برای دست زدن به یک مقاومت تاریخی در برابر متجاوزین غافل بودند.

وی بیان کرد: آری، متجاوزین به کشور اسلامی ایران، درحالی که پیروزی را برای خود قطعی تلقی کرده بودند، اما در همان آغاز تجاوز شکستشان رقم خورد، آنگاه که خمینی کبیر به آرامی خطاب به ملت ایران در واکنش به این تجاوز فرمود: اتفاقی نیفتاده، دزدی آمده و سنگی انداخته، ملت ایران او را تنبیه خواهد کرد. بنابراین می‌توان گفت لحظه تجاوز دشمن، نقطه شروع دفاع مقدس بود که هشت سال به طول انجامید و اکنون این دفاع پر افتخار 40 ساله شده است.

رئیس سازمان بسیح حقوقدانان سیستان و بلوچستان  ادامه داد: هفته دفاع مقدس آن هم  در 40 سالگی این دفاع، یک فرصت طلایی برای بازخوانی قصه جنگ برای نسل جوان و بهره‌گیری از درس‌ها و عبرت‌های آن دوران برای عبور از شرایط دشوار کنونی و غلبه بر جنگ اقتصادی دشمنان است.

رضایی گفت: بازخوانی و واکاوی دوران دفاع مقدس با رویکرد تبیینی - تحلیلی برای نسل جوان امروز، یک ضرورت تاریخی است. این ضرورت زمانی به درستی درک می‌شود که بدانیم، دشمنان در جریان تحریف واقعیات تاریخ انقلاب اسلامی، از طریق طرح سؤالات، شبهات و ابهامات، برای تحریف قصه جنگ هم تلاش گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: کانون بسیج حقوقدانان استان سیستان و بلوچستان چهلمین سالگرد دفاع مقدس را گرامی داشته و به روح بلند شهیدان والامقام آن دوران و خانواده های معظم آنان و رزمندگان و جانبازان و آزادگان و جمله ایثارگران و سرداران بزرگی همچون شهید والامقام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی درود می فرستد و نکته آخر اینکه امریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی و جمله دولت ها و کسانی که در مسیر آنان گام برمی دارند بدانند که ملت بزرگ ایران همچون دوران دفاع مقدس با توکل به خدای سبحان پشت سر رهبر حکیم و فرزانه خویش در مقابل دشمنان خواهد ایستاد و از آرمان های مقدس خویش از جمله در زمینه حمایت از ملت مظلوم فلسطین دست برنخواهد داشت.

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.