شناسه : 24950
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان، ابوالحسن رضایی اظهار کرد: به منظور قدردانی از شهدا، رزمندگان و آزادگان و نیز خانواده صبور آنان و برای الگوسازی و پرورش نسل جوان که نیاز به قهرمانان راستین دارند ، لازم است در نکو داشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا و قدر دانی از رزمندگان و آزادگان وخانواده معظم آنها بیش از پیش تلاش شود.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان  با اشاره به  مهمترین دلایل گرامیداشت هفته دفاع مقدس  گفت:  آذربایجان و گرجستان به موجب قرارداد ننگین گلستان در سال۱۸۱۳ میلادی در زمان فتحعلیشاه قاجار از ایران جدا شد،  همچنین منطقه نخجوان و ارمنستان بموجب قرارداد ننگین ترکمنچای درسال ۱۸۲۸ میلادی درزمان فتحعلیشاه از ایران جدا شد.

وی ادامه داد: افغانستان و هرات به موجب  معاهده  پاریس در سال ۱۸۵۷ میلادی در زمان محمدشاه قاجار از ایران  جدا شد، ترکمنستان،ازبکستان و قرقیزستان بموجب قرار داد سال۱۸۸۳ میلادی در زمان ناصرالدین شاه قاجار از ایران جدا شد،  پاکستان و سیستان بموجب قرارداد ننگین حکمیت « ژنرال اسمیت » در زمان حکومت قاجار در دو مرحله که آخرین آن  در سال ۱۹۰۵ میلادی  از ایران جداشد.

وی گفت:  مجمع الجزایر بحرین با ۳۳ جزیره ارزشمند در سال ۱۳۵۰ شمسی در زمان محمدرضا شاه پهلوی از ایران جدا شد و شهر بندری وزیبای فیروزه در شرق دریای مازندران،قبل از انقلاب در زمان محمدرضا پهلوی از ایران جدا شد و به شوروی واگذار گردید.

رضایی تاکید کرد:  اما میدانیم که در جنگ تحمیلی مدت ۸ سال با دنیا جنگیدیم، بیش از ۲۰۰ هزار نفر شهید دادیم که ۳۶ هزار نفر از آنان دانش آموز بودند و امروز با افتخار اعلام میکنیم که یک وجب از خاک میهن اسلامی را از دست ندادیم، باعث بیداری کشورهای اسلامی و مظلوم شدیم و  قدرت اسلام و ایران را به ابرقدرت ها نشان دادیم تا دیگر جرأت حمله به ایران را نداشته باشند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان گفت: به همین منظور و در راستای پاسداشت تلاش ها و مجاهدت های رزمندگان دوران دفاع مقدس باید همواره از این افراد قدردانی و  و رشادت های آن ها برای نسل امروز جامعه الگو سازی شود.

انتهای پیام/

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.