شناسه : 13964
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

حفظ و ارتقاء روحیه انقلابی باید مدنظر دستگاه قضایی باشد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حفظ و ارتقاء روحیه انقلابی باید مدنظر دستگاه قضا در استان باشد تا بتوانند با مخلان نظم و قانون در جامعه مقابله کند.

به گزارش روابط عمومی بسیج حقوقدانان استان سیستان و بلوچستان، آیت الله مصطفی محامی  در نشست با اعضاء شورای قضائی استان به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: در استان به لحاظ فرهنگی نیاز به کار فرهنگی گسترده ای داریم که دستگاه قضایی در این زمینه نقش پر رنگی دارد، در این خصوص باید عملکرد فرهنگی دستگاه ها رصد شود تا بتوان تاثیرگذاری فرهنگی را داشته باشیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان دستگاه قضایی استان نیز گفت:  تلاش بیشتر برای اجرای عدالت طبق بیانات مقام معظم رهبری، رعایت اخلاق در قضاوت، جلب رضایت طرفین، تسریع در رسیدگی به پرونده ها به ویژه پرونده های کلان، احقاق حقوق مردم، تلاش در جهت پیشگیری از وقوع جرم، حفظ و ارتقاء روحیه انقلابی باید مدنظر دستگاه قضا در استان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: سیستان و بلوچستان نیازمند انجام برنامه های فرهنگی ویژه است در همین راستا باید عملکرد فرهنگی دستگاه‌ها نیز رصد شود.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان نیز با تاکید بر اینکه  بیش از ۵۴ درصد از پست های قضایی ما در استان بلاتصدی است گفت: دادگستری استان با کمبود نیرو مواجه است اما در همین شرایط هم توانسته ۳۴ هزار پرونده در طول یکسال را از آمار کسر و مختومه کند.

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا ادامه داد: جایگاه استان در مقایسه با دیگر استان ها به رتبه قابل توجه در کشور رسیده است به گونه ای که از دی ماه  سال گذشته تا کنون با صدور دستور العمل ریاست قوه، بالای ۵۲ دهم درصد از پرونده ها از آمار کسر شده است.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.