شناسه : 13947
نویسنده : استان سیستان و…
عکس

از ایجاد صلح و سازش میان چند طایفه تا آزادی یک گروگان

در سیستان و بلوچستان، شنیدن خبر صلح و سازش میان چند طایفه معمولا یکی از خبرهای خوب است چرا که به واسطه اختلافات پیش آمده و حس انتقام جویی، ممکن است هر طایفه چند نفر از اعضای خود را از دست بدهد.

به گزارش روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان  در سیستان و بلوچستان، شنیدن خبر صلح و سازش میان چند طایفه معمولا یکی از خبرهای خوب و خوش است چرا که به واسطه اختلافات پیش آمده ممکن است هر طایفه چند نفر از اعضای خود را درمیان از دست بدهد.

خاموش کردن شعله انتقام جویی و جلوگیری از قانون گریزی در میان دو طرف، مهارت خاصی می طلبد که فقط از عهده ریش سفیدان، بزرگان و متولیان امر برمی‌آید.

هفته گذشته در این استان شاهد برگزاری جلسات صلح و سازش میان چند طایفه درگیر بودیم که حسین قاسمی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در این زمینه می‌گوید:

جلسه صلح و سازش نهایی طوایف گورگندی (جرگه)رودبار جنوب کرمان و طایفه گرگیچ با طایفه شه بخش، دوشنبه ۹۹/۰۳/۲۶ با حضور جمعی از معتمدین و بزرگان طوایف در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت با تنظیم صلح نامه و برگزاری مراسم دعا و فاتحه توسط مولوی دهانی برگزار شد.

 

 ایجاد صلح و سازش نهایی بین طوایف قنبرزهی و گرگیچ

دوشنبه ۹۹/۰۳/۲۶ در سفر به گوربند ۳ و بازدید میدانی از اراضی مورد اختلاف و تقسیم اراضی، صلح و سازش بین طرفین درگیر ایجاد اختلاف ملکی آنان حل و فصل با تنظیم صلح نامه، اختلاف طوایف قنبرزهی و گرگیچ با مراسم دعا و فاتحه پایان یافت.

 

مراسم تحکیم الفت، دوستی و صلح و سازش بین طرفین درگیر (پتر)

با میزبانی طایفه شه بخش از طوایف گورگندی و گرگیچ دوشنبه ۹۹/۰۳/۲۶ در منزل حاج امید شه بخش با حضور حجت الاسلام موسوی معاون اجتماعی نهاد، مولوی دهانی و جمعی از سران و بزرگان طوایف مراسم تحکیم الفت، دوستی و صلح و سازش بین طرفین درگیر (پتر) برگزار شد.

 

مراسم تحکیم الفت ، دوستی و صلح و سازش بین طرفین درگیر (پتر ) با میزبانی طایفه گرگیچ از طوایف شه بخش و گورگندی در ساعت ۲۰ شب ۹۹/۰۳/۲۶ در منزل حاج حبیب گرگیچ با حضور حجت الاسلام سلکی مشاور عالی نماینده مقام معظم رهبری در استان، حسین قاسمی مدیریت قبایل و طوایف نهاد ، و جمعی از سران و بزرگان طوایف برگزار شد.

 

 

رفع اختلافات طوایف میربلوچ زهی با نوتی زهی و کهرازهی و آزادی یک گروگان

با حضور معتمدین و بزرگان طوایف مذکور و سران طوایف کرد و نارویی، برای حل و فصل اختلاف بین طوایف میربلوچ زهی با نوتی زهی و کهرازهی در حوزه معاونت اجتماعی نهاد توافق و گروگان (س - م ) پسر بچه ۱۳ ساله که به دنبال این اختلافات ربوده شده بود، آزاد شد.

نشست مشترک با سران دو طایفه میر و نارویی در دهستان میلک شهرستان هیرمند

در پی ایجاد اختلاف طوایف میر و نارویی در میلک شهرستان هیرمند که منجر به قتل دو نفر از طایفه میر، مجروحیت و ضرب و شتم ۲۵ نفر از طوایف مذکور شده بود، ضمن دلجویی، دیدار و گفتگو با خانواده های مقتولین طایفه میر، حل و فصل اختلاف طوایف مذکور با برگزاری جلسه شریعت اسلامی با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت در آینده نزدیک، مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.