شناسه : 13943
نویسنده : استان سیستان و…
عکس
رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در سیستان و بلوچستان

گرایش کم مردم سیستان و بلوچستان به استفاده از وکیل در پرونده های قضایی

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در سیستان و بلوچستان گفت: مردم استان ما آنطور که باید به سمت وکیل گرایش ندارند، علت آن معیارهای خاصی است، عدم آگاهی به قانون یا مسائل حقوقی و یا مسائل اقتصادی است اما در مجموع دخالت وکیل در پرونده خیلی از مسیرها را کوتاه می کند.

محمدگل عیسی زایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: آمار وکلای مرکز قوه قضاییه در سیستان و بلوچستان، ۱۱۰ نفر است.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در سیستان و بلوچستان افزود: تعداد پرونده ها به ازای هر وکیل متفاوت است و بستگی به کار و میزان شهرت هر وکیل دارد، در این استان معمولا کار وکالت به صورت فرهنگ جامع در نیامده و مردم کمتر به وکیل مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: در این استان اکثر پرونده‌ها بدون دخالت وکیل تصمیم گیری میشود و علت آن ممکن است به این خاطر باشد که افراد بضاعت مالی نداشته باشند، یا مشکل خاصی، اگرچه ما سعی میکنیم افرادی که از لحاظ اقتصادی مشکل دارند را کمک کنیم و وکیل تسخیری اختصاص دهیم.

عیسی‌زایی بیان کرد: قطعا در هر شهرستان با توجه به جمعیت و پهناوری استان، نمیتوانیم همه پرونده‌ها را پوشش دهیم اما در نهایت اگر پرونده ای بدون دخالت وکیل مسیر خود را طی کند، ممکن است اطاله دادرسی صورت گیرد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در سیستان و بلوچستان افزود: اگر پرونده‌ای وکیل داشته باشد از اطاله دادرسی پیشگیری میشود.

وی در زمینه میزان هزینه وکلا گفت: هزینه وکلا مشخص است و رئیس قوه قضاییه تعرفه سال ۹۹ را اعلام کرده و حداقل و حداکثری دارد که وکیل و موکل بین هم تعامل خواهند کرد.

این مسؤول گفت: برای امسال با مسوولان مربوطه نشستی داشتیم، نیاز سنجی برای سال آینده انجام شده و حدود ۳ برابر ظرفیت سال گذشته را اعلام نیاز کردیم.

وی افزود: آزمون سال ۹۹، سوم مهر ماه برگزار خواهد شد، به داوطلبانی که در آزمون شرکت می کنند توصیه میکنیم از هم اکنون مطالعه جامع داشته باشند، امسال ۷۰ نفر اعلام ظرفیت شده است.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: مردم استان ما آنطور که باید به سمت وکیل گرایش ندارند، علت آن معیارهای خاصی است، عدم آگاهی به قانون یا مسائل حقوقی و یا مسائل اقتصادی است اما در مجموع دخالت وکیل در پرونده خیلی از مسیرها را کوتاه می کند.

انتهای پیام/

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.