شناسه : 13919
نویسنده : استان سیستان و…
عکس
بسته پیام های حقوقی قضایی/2

۱۰ پیام‌ ارتقای فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه

در راستای ارتقای سطح آگاهی های حقوقی و قضایی جامعه پیام های حقوقی و قضایی احصاء گردیده و روزانه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان سیستان و بلوچستان، سری دوم پیام های حقوقی و قضایی به شرح ذیل ارسال می گردد.

1. آسیب‌رسانی به علائم راهنمایی و رانندگی، تخریب اموال دولتی محسوب شده و حبس از سه ماه تا ده سال در پی دارد. 2. شرط اختیار فسخ یک‌طرفه در عقد نکاح باطل است. 3. نیت و انگیزه در آدم‌ربایی مهم نیست. آدم‌ربایی در هر صورت جرم محسوب شده و قانون در مجازات آن سخت‌گیر است. 4. طرفین قرارداد پیش‌فروش ساختمان باید قرارداد خود را به شکل سند رسمی و در دفاتر اسناد رسمی منعقد کنند. 5. متون شبکه‌های اجتماعی، صدای ضبط‌شده و فیلم به‌عنوان ادله الکترونیکی قابل استناد هستند. 6. بیمه همه ساختمان در برابر آتش‌سوزی بر عهده مدیر ساختمان است و او می‌تواند سهم هر یک از مالکان را به‌تناسب سطح زیربنای اختصاصی آن‌ها اخذ کند. 7. اگر فروشنده‌ای یک ملک را به چند نفر فروخته باشد، اولین خریدار مالک محسوب می‌شود و سایر خریداران می‌توانند از فروشنده شکایت کنند. 8. بیمه‌نامه شخص ثالث به‌عنوان وثیقه آزادی متهم در دادسرا پذیرفته می‌شود. 9. پشت‌بام ساختمان جزء مشاعات بوده و استفاده اختصاصی از آن ممنوع است. 10. تخریب نمای ساختمان و پرداخت خسارت در شورای حل اختلاف قابل‌رسیدگی است.

روابط عمومی بسیج حقوقدانان استان سیستان و بلوچستان

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.