شناسه : 13907
نویسنده : استان سیستان و…
عکس
بسته پیام های حقوقی قضایی/1

10 پیام‌ ارتقای فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه

در راستای ارتقای سطح آگاهی های حقوقی و قضایی جامعه پیام های حقوقی و قضایی احصاء گردیده و روزانه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان سیستان و بلوچستان، در راستای ارتقای سطح دانش حقوقی جامعه روزانه به مدت یک هفته پیام های قضایی و قضایی در قالب 10 پیام در سایت بارگزاری می گردد.

به یاد داشته باشیم، بدانیم...

1- بخشش مهریه هرچند با دست‌خط و امضا و اثرانگشت امکان‌پذیر است، ولی توصیه می‌شود در دفترخانه رسمی ازدواج انجام و در صفحه ملاحظات عقدنامه ثبت رسمی شود. 2- قرار دادن مانع و سطل یا گلدان سیمانی در پیاده‌رو یا خیابان مقابل ساختمان غیرقانونی محسوب می‌شود. 3- اگر در چک شرطی برای پرداخت ذکر شده باشد، بانک موظف نیست به آن توجه کند و اگر موجودی نداشته باشد گواهی عدم پرداخت صادر می‌شود. 4- چک با همه مندرجات اما بدون امضا یا تاریخ، قابل پرداخت و برگشت زدن نیست. 5- اگر چک بدون تاریخ صادر شده باشد و دارنده آن را تاریخ بزند این عمل جعل محسوب نمی‌شود؛ زیرا فرض بر این است که صادرکننده چک، دارنده را وکیل خود قرار داده تا نسبت به درج تاریخ اقدام کند. 6- اگر مدعی شوید چک مورد شکایت، چک وعده‌دار و سفید امضا یا بدون تاریخ و یا بابت تعهد و تضمین بوده، بار اثبات این ادعا به عهده خود شماست. 7- متون منتشرشده در فضای مجازی اعم از ایمیل، تلگرام، وایبر و... به‌عنوان دلیل از فرد شاکی پذیرفته می‌شود و در صورت صحت مدارک، دادگاه آن را مبنای صدور حکم قرار خواهد داد. 8- اگر در دادسرا کفیل کسی شدید یا وثیقه گذاشتید باید بتوانید هر زمان که از شما خواسته شد او را تحویل دهید در غیر این صورت مبلغ کفالت از شما اخذ شده یا وثیقه که سپرده‌اید، ضبط خواهد شد. 9- قرارداد کار افراد زیر 15 سال باطل است و این افراد از مزایای مقرر در قانون کار نیز برخوردار نمی‌شوند. 10- حق استفاده از ملک مسکونی برای کاربری تجاری وجود ندارد. شهرداری و کمیسیون‌های ذی‌صلاح می‌توانند از فعالیت شما جلوگیری کنند.

روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان سیستان و بلوچستان

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.